Hei!
Holder på å renovere et kjellerrom. Ble bekymret for at jeg har pustet inn asbest. Tenkte ikke på det, før etterpå. Det er ingen såkalt svartlim under matten, som inneholder asbest. Men det er veggene jeg er bekymret for. Revet bort gammel vevtapet. Det sitter noe hvit maling under. Kan det inneholde asbest? Skal sende det til analyse.

• Vegg med avrevet tapet og flekker av hvit og grå maling, usikkert om det inneholder asbest.
  • Kjellervegg med avskallet hvit maling, delvis eksponert mur, nær baderomsdør med fliser. Eventuell asbest bekymring under vurdering.
  • Veggen i et källarrum med flassende gråhvit maling og rester av tapet. Ser ut som gammel puss eller sparkel under, med ujevn overflate.
Mattias Mattsson Mattias Mattsson skrev:
Hei!
Holder på å renovere et kjellerrom. Ble bekymret for at jeg har pustet inn asbest. Tenkte ikke på det, før etterpå. Det er ikke noe såkalt svartlim under teppet, som inneholder asbest. Men det er veggene jeg er bekymret for. Rev bort gammel vevtapet. Sitter en slags hvit maling under. Kan det inneholde asbest? Skal sende inn til analyse.
Huset bygget 1969

Jeg tror ikke det er asbest. Skulle det derimot være det, er en enkeltstående eksponering ingen fare.
Derimot ser det ut som om veggene er laget av blåbetong. Ikke bra, de kan avgi radon. Gjør en radonmåling.

• Liker
Stefan N
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.