Hei,

Skal kappe bort vannrør (varmeledninger i borettslag bygget år 1945-1948) som er isolert i henhold til bilde. Er redd for at det kan være asbest i isolasjonen? Er det mulig?

Takk for innspill!
 
  • Isolerede vannrør fra et bygg fra 1945-1948 med mulig asbest i isolasjonen.
Risikoen er der for at det er asbest.
Send inn en prøve så vet du svaret.
Å gjette ut fra bilder er ingen sikker metode.

Tar du en prøve sørg for at du får med alle lag helt inn til røret.
 
Staffans2000
På bildet er det papp og glassull av den litt mer stikkende typen.
Asbest finnes eventuelt ved bøyinger og avstikkere. Ser ut omtrent som pakket mel.
 
Finnes også rør der man har lagt et lag asbestpapp nærmest selve røret. Har selv støtt på dette i et hus.
Da var det malt gasbind, steinull, asbestpapp, deretter røret.
 
  • Liker
Matte84
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.