Holder på å rive kjøkkenet og begynte å banke ned fixen på veggen der det har sittet fliser. Innså etter en stund at det var en enda eldre fix bak den nyere fixen. Sendte avgårde en prøve med materialet, og det viste seg å være asbest (antofyllitt).. Så i tillegg til den enorme angsten for at man har pustet inn skiten og spredt det i leiligheten, står jeg nå overfor utfordringen med hvordan jeg løser dette heretter. Jeg må jo få veggen jevn på en eller annen måte. Har dere noen tips på hvordan jeg skal gjøre det?

• Veggen i et kjøkken blir revet, med delvis fjernet flislim og synlige lag gammelt materiale. To rør stikker ut nederst.
Ettersom du er bekymret og har konstatert asbest, så ville jeg ha foreslått saneringsfirma som gjør klart og rydder opp.

Gjort er gjort, ingenting å bekymre seg over. Tørk rent leiligheten med en våt klut så er det greit.
Så kan du kanskje sette opp 45x45-regler, osb og gips? Er antakeligvis den enkleste måten å unngå å røre asbesten mer.

Hvilket materiale av dem på bildet var det som inneholdt asbest?

BirgitS
S Sophiaellen skrev:
Hvilket materiale av de på bildet var det som inneholdt asbest?
Det fremgår av overskriften.

BirgitS BirgitS skrev:
Det fremgår av rubrikken.
Ja men undrer om det er det hvite partiet man ser eller om det er de mørkere bitene bak.

BirgitS
S Sophiaellen skrev:
Ja men lurer på om det er det hvite partiet man ser eller om det er de mørkere bitene bak.
TS har ikke vært innlogget på mer enn 1,5 år.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.