Åpent område i betongtrapp med synlig armeringsjern, omgitt av smijernsgjerde. Bakken med gress ses i bakgrunnen.

Skal jeg forvente at det ser ut slik under hele trappen og balkongen...?

De ser jo ikke ut til å ha hatt mangel på armeringsjern på 70-tallet og pigge det bort er jo ikke det morsomste... :mad:
Jeg vet jo i alle fall at huset ikke kommer til å rase med det første i alle fall...

Jeg hadde noe lignende på min balkong - Helt motbydelig mye armeringsjern man brukte på 50-tallet!

En bra og tung maskin så bygger du skuldre på nulltid! Lykke til!

Hadde nøyaktig samme mengde armering i en balkong som ble tatt ned fra vårt hus bygget på 50-tallet.

Sag snitt i passende størrelse så kan du knekke av større partier, krever litt arbeid men fungerer bra når man får kontroll på det hele.

Ja, fy, dette var ikke morsomt... Må nok leie enda større maskin. Helt håpløst å få løs det uten å gjøre det til smågrus...

• Liker
Kramla
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
[bilde]

Skal jeg forvente at det ser slik ut under hele trappen og balkongen...?

De så ut til ikke å ha mangel på armeringsjern på 70-tallet, og å pigge det bort er jo ikke det morsomste... :mad:
Jeg vet jo i alle fall at huset ikke vil rase med det første i alle fall...
Skal det der være mye armering? Eller mener du for å være 70-tall?

På emnet: når man river så kutter man betong der det er mulig. Flere ganger mer effektivt enn å pigge for hånd.
Delvis på grunn av armeringen. Så blir det også mindre søppel. Bare blokker som er lett å ta på tralle.

E Erik Salhammar skrev:
Skal det der være mye armering? Eller mener du for å være 70-tall?

På emnet: når man river så kapper man betong der det er mulig. Flere ganger mer effektivt enn å bile for hånd.
Delvis på grunn av armeringen. Sen blir det også mindre avfall. Bare blokker som er lett å ta på sekketralle.
Så her, 9 år senere, så husker jeg faktisk ikke hvordan jeg mente... Jeg var vel frustrert over at det gikk sakte og var besværlig, gjetter jeg...

Men, ja, utrolig mye jern var det der i balkongen...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.