Jeg skal installere en taklampe som skal kobles til ny bryter over eksisterende. Veggen er i siporex. Blir ikke klok på hvilken apparatboks som egner seg? Bokssag?

• Lysbryter på en grå siporex-vegg, klar for tilkobling til en ny taklampe.
Kjør med dosdimmer type Plejd dim-02 og 2 stk. returfjærende knapper i stedet, så trengs ingen ekstra boks :)

V ViktorHg skrev:
Kjør med dosdimmer typ Plejd dim-02 og 2 stk. selvfjærende knapper i stedet, så trengs ingen ekstra boks :)
Ønsker gjerne å få det enhetlig med eksisterende bryter og en felles ramme. 🙃

P Plexus84 skrev:
Vil gjerne få det enhetlig med eksisterende bryter og en felles ramme. 🙃
Jo jeg mener at du erstatter den eksisterende dimmeren med en boksdimmer med 2 separate kanaler. Men du vil kanskje ha enhetlig med et annet rom?

Troligast går eksisterende rør rett opp fra eksisterende boksen, da går det ikke an å bare bore inn ny boks ovenfor.

Jeg hadde banket opp et hull ovenfor samt banket bort eksisterende boksen og satt inn to nye bokser som er sammenkoblet for å kunne bruke en dobbelramme.

Jeg hadde valgt Schneider multifix apparatboks som jeg hadde "spikret" fast, deretter f.eks. gipsputz.

• Liker
cpalm og 1 annen
  • Laddar…
V ViktorHg skrev:
Jo jeg mener at du erstatter den eksisterende dimmeren med en dosdimmer med 2 separate kanaler. Men du kanskje vil ha enhetlig med noe annet rom?
Ah jeg forstår! Ja i øvrige rom ved siden av har vi enhetlig likt det jeg tenker, med felles ramme og vridimmer.

Demmpa Demmpa skrev:
Troligast går befintlig rør rett opp fra eksisterende boks, da går det ikke å bare bore inn ny boks ovenfor.

Jeg hadde banket opp et hull ovenfor samt fjernet eksisterende boks og satt inn to nye bokser som er sammenkoblet for å kunne bruke en dobbel ramme.

Jeg hadde valgt Schneider multifix apparatboks som jeg hadde "spikret" fast og deretter f.eks. gipsfug.
Ja det stemmer for der er en koblingsboks ovenfor. Du tror ikke at det går å bare sette en ny boks rett ovenfor eksisterende og så felles ramme?

P Plexus84 skrev:
Ah jeg skjønner! Ja i øvrige rom ved siden av har vi enhetlig likt det jeg tenker, med felles ramme og vridimmer.
V ViktorHg skrev:
Jo jeg mener at du erstatter den eksisterende dimmeren med en boksdimmer med 2 separate kanaler. Men du vil kanskje ha enhetlig med et annet rom?
Dette er nok likevel den "beste" løsningen når jeg ser på det! Takk 🙏

• Liker
ViktorHg
  • Laddar…
P Plexus84 skrev:
Jeg skal installere en taklampe som skal kobles til ny bryter over eksisterende. Veggen er i siporex. Blir ikke klok på hvilken apparatboks som passer? Hullsag?
Kan du løse det med en forhøyningsramme?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.