Skal åpne opp en yttervegg av planker.
Er den ene gavlen på huset. Åpningen skal være 3m for en fasadedel som skal inn.

Så tenkte å høre meg for her hvordan jeg skal gå frem.
Har fundert selv og forsøkt å få tak i en snekker, men dessverre går det ikke å få noen hjelp før neste år.

Jeg hadde tenkt å felle inn en limtrebjelke i plankveggen rett over linjen som er tegnet på planket. Spørsmålet er bare om jeg må stive av og hvor bør jeg sette støtten i så fall?
Siste bjelkelagsbjelken ligger ca 60cm fra ytterveggen. Så gulvet i overetasjen er trolig festet i ytterveggen.

Noen som har litt råd så det blir riktig?
Legger ved bilder av innvendig vegg samt utvendig.
Partiet skal sitte under den røde tegltaksbjelken. Innvendig panelvegg i tre med markerte linjer for åpning. En planke er fjernet, og det er en mindre skade på panelen. Innvendig vegg med trepanel, viser en del av konstruksjonen med bjelker og en trekantet skjæring. Veggdetaljer og borehull er synlige. En gavlvegg i murstein med en rød teglsteinstripe. En baldakin vises til venstre og vinduer ved grunnmuren. Grønn plen i forgrunnen.

Det skiller seg jo mellom kommuner, men krever ikke kommunen noen konstruksjonstegning i byggemeldingen? Eller med andre ord, trenger du ikke ansette en konstruktør? (Nå har jeg antatt at eiendommen omfattes av en reguleringsplan - jeg synes det ser ut som dere har en nabo nært.)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.