Hei alle sammen!
Jeg har søkt på forumet uten å finne svar på dette.. Vi har et hus fra -53 som delvis er bygd av en gammel tømmerkonstruksjon og kjelleren er støpt i betong. Nå vil vi åpne opp et eksisterende hull i en vegg (se vedlagt bilde) i tømmerkonstruksjonen i en bærende vegg.
Vi vil ikke utvide åpningen, kun la den gå ned til gulvet slik at det dannes en passasje mellom rommene. Finnes det noen risiko ved å åpne nedover i en bærende vegg i dette tilfellet når det allerede finnes en åpning? I etasjen under (kjelleren) er det betong.
 
  • Tegning som viser en vegg med et eksisterende hull i midten. Veggens mål er 3,4 m bred og 2,55 m høy, mens hullet er 1,5 m bredt og 1,2 m høyt.
Milkshaken
skal ikke være noe problem egentlig, men du kan jo alltid stemplere opp rett ved INNAN du begynner å sage, og så ville jeg nok satt noen stående type, 95x95 ved sidene i åpningen som så får sitte der... muligens må du sage opp litt større bredde da.....
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.