Har tatt bort to garderober og skal i stedet sette opp en liten skillevegg. Reisverket er ikke så solid siden jeg måtte bygge fra den ene siden på baksiden av en eksisterende skillevegg. Uansett så holder sikkert reisverket, men jeg vil helst slippe å kjøpe store tunge gips- eller trefiberplater. Veggen er bare 1,2m lang og 2,4m høy. Finnes det panel eller lignende som man kan sette opp bit for bit som blir enklere og lettere å montere, omtrent som et himling som man setter opp bit for bit. Håper dere forstår hva jeg mener. Det finnes sikkert mange som har tips eller ideer, veldig takknemlig for dette.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Trepanel er enkelt og stilig, om du liker stilen
Det finnes mange varianter, for eksempel perlestaff.
Først bestemmer du om du vil ha den stående eller liggende.
Deretter er det bare å dra til materialhandelen og velge lengde og ta med hjem.
Det finnes mange varianter, for eksempel perlestaff.
Først bestemmer du om du vil ha den stående eller liggende.
Deretter er det bare å dra til materialhandelen og velge lengde og ta med hjem.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Har du sjekket denne brosjyren? Den dekker nok det meste.
Duger ikke det er du helt enkelt en nörd
http://www.byggbeskrivningar.se/pdf...1&Fid=103&Inline=103.pdf&Doc=Broschyr&Cid=578
Duger ikke det er du helt enkelt en nörd
http://www.byggbeskrivningar.se/pdf...1&Fid=103&Inline=103.pdf&Doc=Broschyr&Cid=578
Det ble tynne gipsveggplater, delte dem for å få dem opp lettere.
Jeg har 2 ytterligere spørsmål om dette.
1, Reglen ble ikke 100% jevn mot baksiden av gipsveggen, måtte presse litt på den ene siden når jeg skrudde inn dem. Nå sitter de mot regelverket. Hvor følsom er gipsen for dette? Kan den sprekke eller knekke senere?
2, Tenkte å lage en struktur på innerveggen med sparkel, det finnes jo spesielle sparkelspader nettopp for dette. Hva skal man bruke for sparkelmasse? Vanlig sparkel kanskje sprekker når det er så tykt lag?
Jeg har 2 ytterligere spørsmål om dette.
1, Reglen ble ikke 100% jevn mot baksiden av gipsveggen, måtte presse litt på den ene siden når jeg skrudde inn dem. Nå sitter de mot regelverket. Hvor følsom er gipsen for dette? Kan den sprekke eller knekke senere?
2, Tenkte å lage en struktur på innerveggen med sparkel, det finnes jo spesielle sparkelspader nettopp for dette. Hva skal man bruke for sparkelmasse? Vanlig sparkel kanskje sprekker når det er så tykt lag?
Klikk her for å svare