Hei.

Jeg har kortet ned en innerdør (en sånn med papp innvendig). Nå er overkanten ikke lenger så pen, og formen gjør det vanskelig å bare felle inn en ny list i overkant. Døren er stabil, så jeg tenkte at man kanskje kunne fylle ut, jevne av med byggskum... og så male. Nå er jo byggskum ikke så veldig morsomt å klisse med, det fester seg jo på alt og er umulig å få rent. Finnes det noe alternativt materiale som ikke er like klissete og kladdete å håndtere?

Tape og dekk alle kanter og så venter du jo bare til det er stivnet før du kapper det av. Burde vel bli ok. Ellers får du felle inn en bit tre og lime det med typ PL600.

får nok bli så...
det blir jo en ganske ganske grov overflate, med mange luftbobler når man kapper.
noen som har tips på hvordan man får snittet fint...eller finere?

tenker meg typ trikset å fukte finger med vann og oppvaskmiddel når man jevner av en latexfuge...bare på fugeskummet da..

og hva vasker man bort fugeskum med...fra fingre og verktøy.

Det går ikke med våte fingre, skummet herder jo av vann så det er akkurat feil på alle måter. Aceton fjerner det før det har herdet.

Det fungerte perfekt!
Skjærte av det overflødige og har så sparklet overflaten og skal bare male døren også.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.