6.690 lest ·
7 svar
7k lest
7 svar
Alternativer til rustfrie rekkverk utendørs?
Fordi rustfrie rekkverk er så uhyggelig dyre lurer jeg på om det finnes noen alternativer som ser omtrent likt ut, det vil si ser ut som "metall".
Går det for eksempel an å bruke vanlige firkantrør (i stål) og sveise sammen til noe og deretter male med rustbeskyttelsesfarge?
Går det for eksempel an å bruke vanlige firkantrør (i stål) og sveise sammen til noe og deretter male med rustbeskyttelsesfarge?
Aluminium er vel ikke alt for dyrt? Men det er kanskje feil "farge". Kollegan har det på sitt altanrekkverk.
Om man fraviker kravet om at det skal se ut som metall, men fortsatt være vedlikeholdsfritt - er det noen som har flere forslag da? Jeg som bygger i stein går noen ganger og fantaserer om at man kanskje kunne mure eller støpe opp et pent rekkverk! 
Husker en reportasje på Discovery om en togstasjon i Frankrike hvor alt, og da mener jeg alt, var laget i betong - de hadde superskjønne organisk formede betongrekkverk...
Husker en reportasje på Discovery om en togstasjon i Frankrike hvor alt, og da mener jeg alt, var laget i betong - de hadde superskjønne organisk formede betongrekkverk...
Kommer an på hva du mener med å arbeide. Sveising bør vel unngås hvis man vil beholde belegget hvis man jobber med anodisert aluminium.
Klikk her for å svare