Hei.
Jeg skal lime opp gipsplater i vårt trappehus og har tidligere brukt PL600 og synes det har fungert bra.
Men nå skal jeg lime opp mange plater, og tidligere har jeg brukt en hel patron til hver plate.
Jeg limer kanskje for mye, men tør ikke risikere å bruke for lite heller.
Finnes det et billigere alternativ som fungerer like bra eller bedre? PL600 koster der jeg handler 49 kr/patron.
/ M.
Jeg skal lime opp gipsplater i vårt trappehus og har tidligere brukt PL600 og synes det har fungert bra.
Men nå skal jeg lime opp mange plater, og tidligere har jeg brukt en hel patron til hver plate.
Jeg limer kanskje for mye, men tør ikke risikere å bruke for lite heller.
Finnes det et billigere alternativ som fungerer like bra eller bedre? PL600 koster der jeg handler 49 kr/patron.
/ M.
Platefix G46 fra Gyproc ?
Koster ca 1400 spenn for 15 liter. Går med 0,5 l ved hellimning. Er dog usikker på hvor mye man trenger å lime. Hellimning føles som overkurs (og dyrt).
Jeg er enig! Kjør med gipsbruk, eller er det også taket/snedtaket som skal gipses? Bruk i så fall gipsbruk på veggene og pl600 i taket. Fliselim burde også kunne fungere og der har du raskere vedheftning. Kjøpes jo også på 25kg sekk og koster et par hundre.JLT skrev:
Unnskyld min nysgjerrighet, men hvorfor må du lime alle platene? Finnes det virkelig ingenting å skru i?!?
Klikk her for å svare
