evalouise evalouise skrev:
Lerklinade gavler på overetasjen, det er så vakkert., men akkurat denne veggen skal regleres og kles med Huntonisolering 14 cm, så her har jeg brukt leiren istedenfor vindtett papir typ. Kommer til å legge et lite mellomrom tror jeg mellom leiren og Hunton, men jeg vet ikke om det må være det egentlig? Tenkte jeg kunne skjære smale remser av Hunton Vindtett og klemme fast i leiren. Hva tror du Bjor? skal det være et lite mellomrom?
Bildet ble for mørkt, men skal ta et nytt bilde senere i uka.

• Et rom med skråtak, trebord, et vindu i midten og ordet "HOME" lysende på gulvet.
  • Elsker
Huzzbutt
  • Laddar…
evalouise evalouise skrev:
Leirkledde gavler på overetasjen, det er så vakkert. Men akkurat denne veggen skal reises og kles med Huntonisolering 14 cm, så her har jeg brukt leira istedenfor vindsperre typ. Kommer til å legge et lite mellomrom tror jeg mellom leira og Hunton, men jeg vet ikke om det må være det egentlig? Tenkte jeg kunne skjære smale strimler av Hunton Vindtett og klemme fast i leira. Hva tror du Bjor? skal det være et lite mellomrom?
Noe mellomrom trengs ikke, blir nok bare større risiko for at det kan dannes kondens. For du mener å ha et helt tomt mellomrom? Fuktigheten skal kunne vandre mellom lagene.

Så legg gulvet uten noe reglar direkte på leira 2-3 cm skal holde bra. Ellers et annet alternativ er å lage et leirgulv, men da skal det være litt tykkere leirlag men husker ikke hva det anbefales. Så linolje i siste laget av leira da.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.