Er i gang med å legge fliser i kjelleren.
Huset er fra syttitallet og hadde tidligere vinylbelegg limt direkte på betongen.
Vinylbeleggene er for to år siden fjernet, og gjett om jeg hadde det moro med barkespade og diamant slipeskive før det ble rent :x
Uansett, jeg har kjøpt 100 m2 flis i 33x33 som ligger og venter.
Finja MSA primer er også fikset.
Jeg hadde tenkt å bruke Alfix Normalfix siden den er prisgunstig, men da jeg leste instruksjonene ser jeg at den ikke anbefales for fliser over 30x30. Da skal i stedet Combifix brukes, og den er mer enn dobbelt så dyr. Det var også mulig å tilsette Flexbinder i Normalfixen for bruk på større fliser, men den er selvfølgelig ikke tilgjengelig her omkring.
Så spørsmålet blir da; bør jeg følge rådet om Combifix eller se meg om etter et annet alternativ?
Spørsmål 2. Limet er plastforsterket, og det har jeg sett at andre lim også er. Men det innebærer vel ikke at det blir for tett for mitt gamle gulv, jeg vil jo at det skal puste fullt ut?