D09
Hei

Tenker på en arbeidsoppgave jeg gjorde da jeg malte huset.

Tenkte det er jo bra om taket som stikker ut (underside) er beskyttet.

Så jeg smurte på hvit akrylmassa.

Gjør dette mer skade enn nytte?

Er det risiko for at bjelkene begynner å råtne?

Det har blitt litt misfarget, som tydeligvis akrylmassa blir, men lurer først og fremst på om det er et risikoområde så man kan skrape det bort i tide :)

Bør ikke gjøre noen skade. Malt gesims har jo eksistert lenge. Så lenge takpappen el tilsvarende holder tett ovenfra bør det være greit.

Akrylmassa? Er det sammenlignbart med plastmaling, eller har du lagt på et skikkelig tykt lag? Hvorfor akrylmassa og ikke vanlig maling? (Ren nysgjerrighet.)
Jo tykkere lag (maling) desto mer effektivt hindrer det underlaget i å puste.

D09
Oldboy skrev:
Bør ikke gjøre noen skade. Malt takfot har jo eksistert lenge. Så lenge takpappen el motsv holder tett ovenfra bør det være rolig.

Akrylmassa? Er det sammenlignbart med plastmaling, el har du lagt på et skikkelig tykt lag? Hvorfor akrylmassa og ikke vanlig maling? (Ren nysgjerrighet.)
Jo tykkere lag (maling) jo mer effektivt hindrer det underlaget i å puste.
He he tenkte vel at akrylen skulle være litt skarpere :P

Så kom jeg over akrylmassa kjempebillig :)

Tenkte at det var lurt om takpappen er tett på oversiden og deretter akrylmassa underfra :/

D09 skrev:
He he tenkte vel at akrylen skulle være litt skarpere :P

Så kom jeg over akrylmasse veldig billig :)

Tenkte at det var lurt om takpappen er tett på oversiden og så akrylmasse nedenfra :/
Det var jo en ytterst merkelig idé du fikk for deg...😄 men neste gang spør du her på BH om idéen er bra eller gal før du går i gang.

D09
verktygsgurun skrev:
Det var jo en ytterst merkelig idé du fikk for deg...😄 men neste gang spør du her på BH om idéen er bra eller gal før du går i gang.
Ha ha i know ;)

Skylder på dårlig impulskontroll he he

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.