heisann

jobber med et prosjekt hvor vi bygger leilighet i deler av en gammel låve/stall. Bygger fra innsiden av eksisterende konstruksjon, og blant annet bruker vi utegips nærmest panelet/luftspalten. Imidlertid er rammen av stokker, både stående, liggende og skråstilt midt i alt. Mellom disse tilpasser vi utegipsen, for å ikke ende opp for langt inn i konstruksjonen. Men det blir nødvendig å fuge en del langs stokkene som ikke er altfor rette overalt, for å gjøre det vindtett. Jeg har forstått at dette er viktig for å unngå trekk i konstruksjonen.

Tenker jeg må vente til bedre temperatur, eller sette på en byggvarmer når konstruksjonen er ferdig. For det finnes vel ikke akryl/lateksfug som tåler minusgrader? Akkurat nå er det for eksempel -15 grader. Jeg prøvde når det var -5 tidligere på en meter. Det ble ikke særlig vellykket...

Men man kommer vel aldri til å se utegipsen og fugen innenfra? Fugeskum? Ja den må jo varmes selvfølgelig før, men den fugen skjules vel av isolasjon og innegipsen, og dere slipper vente på bedre tider 'S*

/Kent

nei man ser ikke gipsen utenfra, men det jeg vil er å få tett i alle skjøter og tilkoblinger for å unngå trekk... Så det er et par millimeter her og der. Tenkte å bruke akrylfugemasse som er diffåpen og elastisk.

Selv om jeg har den inne i varmen, er jo dels underlag virkelig kaldt og det kan være vanskelig å herde, for det tar jo et par timer.

Det tar vel også en stund for fugeskummet å herde og er det mange minus så fungerer det vel ikke ok?

Leser man på baksiden av henholdsvis akryl/latexfuge og fugeskum så skal man ikke påføre den under 5+

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.