Hei,

Vi holder på å sette opp lister på kjøkkenet og dette gjøres etter at tapetene er satt og taket malt. Jeg liker overhodet ikke synlige sprekker, så derfor vil jeg bruke ekstra tid på å fuge.

Tidligere har jeg fått tips om at det er latexfug som gjelder, så dette var hva jeg brukte. Det viste seg imidlertid å sprekke, som man kan se i denne tråden . Det er mulig at jeg gjorde noe galt, men generelt var det ekstremt vanskelig å få det pent.

Tanken nå er å bruke Tec7 selv om det er 3 ganger så dyrt, det ser ut til å være elastisk men likevel fungere som lim.

Hva bruker dere i trehus som beveger seg??
 
Lister pleier å gå bra å fuge med latexfug. Problemet ditt i den andre tråden var nok relatert til takplatene. Takplater i trefibermateriale pleier aldri å kunne fuges uten at det sprekker, uansett fugtype.
 
Tec7 (MS-polymer) er for øvrig ikke noe moro å fuge med om man ikke må. Klissete er bare fornavnet. Bruk engangshansker.
 
Martin_B
Det går ikke å avfukte i rommet ordentlig før en maling da? Så kan det bare svelle? Vet at jeg har lykkes ved gulvlegging, å legge gulvet når det har vært som tørrest i luften, og stor forskjell ble det med. Men det kanskje ikke funker på trefiberskiver i taket?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.