Hei,
Vi holder på å sette opp lister på kjøkkenet og dette gjøres etter at tapetene er satt og taket malt. Jeg liker overhodet ikke synlige sprekker, så derfor vil jeg bruke ekstra tid på å fuge.
Tidligere har jeg fått tips om at det er latexfug som gjelder, så dette var hva jeg brukte. Det viste seg imidlertid å sprekke, som man kan se i denne tråden . Det er mulig at jeg gjorde noe galt, men generelt var det ekstremt vanskelig å få det pent.
Tanken nå er å bruke Tec7 selv om det er 3 ganger så dyrt, det ser ut til å være elastisk men likevel fungere som lim.
Hva bruker dere i trehus som beveger seg??
Vi holder på å sette opp lister på kjøkkenet og dette gjøres etter at tapetene er satt og taket malt. Jeg liker overhodet ikke synlige sprekker, så derfor vil jeg bruke ekstra tid på å fuge.
Tidligere har jeg fått tips om at det er latexfug som gjelder, så dette var hva jeg brukte. Det viste seg imidlertid å sprekke, som man kan se i denne tråden . Det er mulig at jeg gjorde noe galt, men generelt var det ekstremt vanskelig å få det pent.
Tanken nå er å bruke Tec7 selv om det er 3 ganger så dyrt, det ser ut til å være elastisk men likevel fungere som lim.
Hva bruker dere i trehus som beveger seg??
Det går ikke å avfukte i rommet ordentlig før en maling da? Så kan det bare svelle? Vet at jeg har lykkes ved gulvlegging, å legge gulvet når det har vært som tørrest i luften, og stor forskjell ble det med. Men det kanskje ikke funker på trefiberskiver i taket?
Klikk her for å svare