KarlXII skrev:
Jeg har boltet fast hele klabbet i veggen.
Det blir superfaste og jeg slipper en rad med bjelkelag. Beveger verandaen seg så...hvorfor skulle den det forresten? De plintene går jo like dypt som husets.

For øvrig:
Bjelkelag 195x45 cc2000
Gulvbjelker 145x45 cc60
Terrassebord 120x28
Stolper til rekkverk 95x95
Overligger til rekkverk 195x45 med 95x22 under (for å slippe skruehull på oversiden)
Kryssene i rekkverket 70x45 (Skjærgårdskryss)
De der dimensjonene kjenner jeg igjen 8) Synes dog det holdt med overligger i 145x45 men det kanskje må revideres.

Jeg tenkte ikke grave 3-4 m dype hull for plintene til terrassen ???
Det er på det dypet vi har fjell og over er det mest leire. Tror dog jeg kjører ned 3-4 ordentlige armeringsjern til fjellet og støper fast disse i hver plint, "hjemmelaget" pæling.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.