Skulle gjerne bygge en slik når forsiden fikseres med nye plater osv.....hvordan skal jeg
regne ut hvor stor nederste delen skal bli for det er jo der jeg må begynne å bygge opp første
trinnet....noen som har gjort noe lignende? tips?....slik at det blir bra til øverste trinnet....
/
M:D

Starte fra toppen? Eller bruke ferdige vangstykker? :)
(jeg brukte ferdige, og yttermålet ble som det ble)

Still spørsmålet på "altandelen" av forumet, der finnes utallige trapper og uendelig kunnskap.

FredrikR skrev:
Begynn ovenfra? Eller bruk ferdige vangstykker? :)
(jeg brukte ferdige, og yttermålet ble som det ble)
jo det hørtes som en god idé, hvordan festet du vangstykkene? brukte du 6 stk? 2 rett ut, 2 vinklet og 2 kloss mot broen`? har du et bilde av din bro?
mvh
M

Hvis jeg ikke husker feil så brukte jeg 10 stk (2 stk per side). Dette var blant de første jeg snekret, så den ble nok ikke konstruert så smart som det gikk an å gjøre. ;) Jeg laget plattformen ut, den står på 2 stk betongpilarer. Så sjekket jeg hvor mange trinn vangstykkene skulle/kunne ha. Deretter laget jeg en 'syll' som ble nivellert på stein rundt omkring nederst der vangstykkene hviler mot. Så ble det snekret trinn og kledd inn.

Ikke et veldig godt bilde av trappen, men det beste som fantes tilgjengelig på datamaskinen, det synes litt hvordan den ser ut i alle fall.

• Rødt hus med hvite karmer, veranda og nybygd trapp. Kveldssol lyser opp fasaden, og grått tak med pipe er synlig på bildet.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.