Skulle skru sammen rammen til min glassvegg i helgen og da har lektene fra Byggmax vridd seg. Finnes det 2 tom 4 lekter å få tak i som er tørket som møbelvirke? Kjøper jeg nye like lekter antar jeg at disse vil vri seg selv etter de har blitt en ramme.
Du kan kjøpe tørket virke men du bør likevel sage ned det, høvle og lime karmstykkene av to biter som motvirker hverandre. Men sikkert kan det fungere om du finner noen rette 45*95 og deretter monterer og fikserer dem i veggstenderne og helst i både over/underkant, altså en eller annen plassbygd historie.
Ok ev får jeg tak i tørkede reglar nå men jeg får vel sage det og lime. Bruker jeg bare vanlig trelim? Skal jeg treplugge de også? Hvor lenge skal de sitte tvunget mot hverandre når det tørker?
Jeg vil helst slippe å fikserte mer enn i gulv samt i en vegg, som ifølge min veldig fine bilde her nedenfor hvor kryssene er festepunktene jeg har tenkt. Den røde streken er en regel som kunne motvirke vridingene som blir i rammen men jeg vil helst slippe den.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.