Hei!

Skal gipse et innertak i kjelleren, akkurat nå ca. 22*95 bord i tre med sagflis på toppen og ingenting annet. Mye trinnlyd fra etasjen ovenfor, så jeg tenkte å legge doble lag med gips.

I samme slengen tenkte jeg at det ville være praktisk å få til ny strøm til belysning, og det enkleste ville vel være å sette 16mm gips i et lag, sørge for at det finnes spor for 16mm fleksislange som autorisert elektriker kan montere og deretter legge et lag vanlig gips på det.

Med andre ord:
Hvor kjøper jeg 16mm gips i Göteborg-området?

eller:
Hvordan får jeg til et godt installasjonssjikt for strøm i taket?

Har aldri hørt om gips tykkere enn 13mm.

Montere masonite i mellom gips og bord? 3,2 +13mm=16,2mm

Kan gjøres i smale remser der det skal skrus...

Hvorfor ikke bare tynne ut med glespanel og dra slangen langs med den?

Tiger79: Takk for tipset, er litt inne på det, men jo færre moment og skruer jo gladere blir jeg :). Har f.eks Hornbach så tynn masonitt?

RetepG: Jeg er på jakt etter god lydisolering, spredt demper dårlig sammenlignet med gips. Vil ugjerne senke taket mer enn nødvendig, så 16 mm spredt + 13 mm gips +13 mm gips blir for mye.

Masoniten finnes i plater på 120*240cm på alle bygge varehus.

Fest den med et fåtall pappspik, det hele festes ordentlig med gipsskruer i passende lengde.

Mikael_L
Du kan uansett ikke bøye ut slangen med kun 16mm spillerom. Det er tilstrekkelig knudrete å få en fin bøy om det er gleset med 28mm.

Eller vurderer du veldig grunne takbokser?

Tiger: Takk!

pbengtsson: takk!

Mikalel_L: Takbokser kan man senke inn i treet hvis man vil, så normale 45mm burde funke. Jeg har nok ikke tenkt mer enn typ 3 stk takbokser, så det er ingen store mengder. Takk for svar uansett :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.