Hei! Regulatoren til gulvvarmen sitter på perfekt høyde for vår ettåring. Ekstra moro blir det at den lyser og at det skjer ting når hun trykker på den. Vi skulle gjerne hatt noe som en luke eller lignende til den, slik at det i det minste blir marginalt vanskeligere å endre temperaturen. Er det noen som har noen tips?
(Jeg vet at den i nybygg sitter høyere opp, men denne satt der den satt da vi kjøpte huset).
Takk på forhånd!

Bilder?

Slik ser det ut

• Termostat montert på vegg ved siden av en dør.
Er det vannbåren gulvvarme eller elektrisk gulvvarme?
Edit: bilde har kommet, ser ut til å være elektrisk gulvvarme.

Følgende gjelder for vannbåren gulvvarme:
(Må ventilene sitte på fordeleren?)

Romtermostatene bør kun påvirke ventilene slik at flyten strupes når rommet får ekstra varme fra for eksempel solinnstråling.

Men siden gulvvarme er et tregt system, er det ikke så hensiktsmessig å styre gulvvarmen med romtermostat.)

Småbarn vokser raskere enn man tror! "Lær" barnet å ikke røre - på en snill måte. Sjekk bryteren regelmessig der barnet har vært. Interessen forsvinner nok snart.

Fem barnebarn - fra fødselen - har gjennom årene besøkt meg i helgene, og jeg har både trapp, betonggulv, elbrytere i "passelig" høyde, mediasnorer og varm pelletskamin. Ingen uhell har skjedd, og jeg er heller ikke noen hønemormor ...

• Liker
Dallen89
  • Laddar…
Ser ut som en litt nyere termostat, burde finnes barnelås i innstillingene.

• Liker
Jonatan79
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.