Vi holdt på å ta ned noen vegger og støtte på en spalte av lecablokker. Jeg ser på tegningen at den ligger rett under en peis som står i overetasjen, men det står også skrevet at det er "fremtidig ildsted", noen form for brannsikring?
Det jeg lurer på er om det bare er å fjerne den? Eller fyller den en funksjon for peisen i overetasjen?
Om den er spesifikt for kakkelovnen eller har noen ytterligere funksjon vet jeg ikke. Men jeg har vanskelig for å forestille meg at den muren er der av en annen årsak enn å være bærende.
Om den er spesifikt for kakkelovnen eller har noen ytterligere funksjon vet jeg ikke. Men jeg har vanskelig for å forestille meg at den muren finnes der av en annen årsak enn å være bærende.
Ok! Takk!
Men er det ikke rart at den ikke vises som bærende på tegningen (så vidt jeg kan se) samt det som plager meg er også at det er spesifisert som "framtidig peis", samt at det også finnes en liknende mur helt nederst i bildet på tegningen som jeg ikke kan se hvordan den kan bære ovnen på overetasjen i det hele tatt? Hva tror du om det?
Men er det ikke rart at den ikke vises som bærende på tegningen (hva jeg kan se) samt det som plager meg er også at det er spesifisert som "framtidig peis", samt at det også finnes en liknende mur nederst i bildet på tegningen som jeg ikke kan se hvordan den kan bære opp ovnen i overetasjen i det hele tatt? Hva tror du om det?
Skal jeg tørre å gjette så ligger det noe bærende og ikke brennbart mellom de to murene som har til oppgave å bære opp kakkelovnen. Jeg tror at det er redningstjenesten som ikke liker når kakkelovner faller gjennom bjelkelaget ved brann.
Skal jeg våge meg på en gjetning så ligger det noe bærende og ikke brennbart mellom de to murene som skal bære opp kakkelovnen. Jeg tror det er redningstjenesten som ikke liker når kakkelovner faller gjennom bjelkelaget ved brann.
Skal jeg våge meg på en gjetning så ligger det noe bærende og ikke brennbart mellom de to murene hvis oppgave er å bære opp kakkelovnen. Jeg tror det er redningstjenesten som ikke liker når kakkelovner ramler gjennom bjelkelaget ved brann.
Det pleier heller ikke være så populært blant beboende når det blir løse flammer bak ovnen og man må hoppe ut gjennom vinduet for å ikke brenne inne og knuser knærne i fallet. Trebjelkelag er for myke til å sette en murt ildsted på. Før eller senere kommer ilden ut gjennom en sprekk. Det var populært med slike konstruksjoner en kort periode rundt 1900 jevnt, men det ble for mange branner av det.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.