Staffans2000
Du sager til en avstand av for eksempel en regel.

Staffan

Om det er mulig ville jeg nok flyttet ut dørkarmene så hengselsiden flukter med veggen.

• Liker
Stefan N
  • Laddar…
Ja, så der setter man ikke en karm om det ikke er noen veldig spesiell grunn.

Jeg gjorde det slik at jeg fikk sette dørkarm som dekning for treet under. Orket ikke å holde på og flytte frem og tilbake karmen. kanskje ikke er det peneste, men bedre iallfall lr?

• En dørkarm med dørlist som dekker treverk. Til venstre ses et speil med utsmykket ramme, reflekterer en hvit dør i bakgrunnen.
Ja døren sitter i feil ende av dørhullet....

Så er det en "smyg" du trenger, finnes ferdigmalte å kjøpe, alternativt bruker man en list (typ 21x33 i ditt tilfelle). Ofte trenger de å sages på lengden for å passe, man kan da også kompensere for om det er skjevt (karmen skal alltid sitte i lodd, veggen kan helle)

• Liker
Johan41
  • Laddar…
Staffans2000
Stefan N Stefan N skrev:
Ja, så der setter man ikke en karm om det ikke er noe veldig spesielt grunn.
Det har dere naturligvis rett i. Da kommer passbiten på den andre siden istedenfor.

Staffan

Beste svar

J Johan41 skrev:
Jeg gjorde sånn at jeg måtte sette dørkarmer som dekning for treverket under. Gadd ikke å holde på og flytte frem og tilbake karmen. Kanskje ikke det peneste, men bedre iallfall lr?
Jo det funker jo, men det gjør litt vondt i øynene for oss som vet hvordan det burde vært gjort :D

• Liker
  • Haha
Johan41 og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.