Fordampe synes jeg at han sier.

altaxis altaxis skrev:
Dunsta tycker jag at han sier.
Takk det hører jeg også :-) Men neste setning, hva kommer til å synke?

Tolker det som selve festet.

fgo fgo skrev:
Tolker det som selve festet.
Takk, ja for det kan vel for pokker ikke være betongen som "synker sammen"?

I så små mengder som det ser ut til å være så synker ikke betong mer enn marginalt som det må regnes med, betong krymper alltid når vannet forsvinner, se hva som skjer med støpte gulv og plater til hus. Den betong som har minst krymping er exspanderbetong

J jonaserik skrev:
I så små mengder som det virker som så synker ikke betong mer enn marginalt som det trenger å regnes med, betong krymper alltid når vannet går, se hva som skjer med støpte gulv og plater til hus. Den betongen som har minst krymping er exspanderbetong
Ett tillegg er at expanderbetong ikke krymper i det hele tatt. Men ja, ble litt OT nå.

C C.Lundin skrev:
Ett tillägg är att expanderbetong ikke krymper i det hele tatt. Men ja, ble litt OT nå.
Går ikke dypere inn i det, hvor tar vannet veien som fyller betongen, skrev at det har den minste krympningen og intet annet

...og jeg som nettopp har støpt 3 av 6 pilar i betongrør til feste av et 12 kvm drivhus, der rammen skulle være helt horisontal. (Ja jeg vet, jeg skulle ha bygget et fundament slik som på bildet og nei jeg har ikke brukt justerbare stolpesko..) :oops:

nytt-hus-byggnadskonstruktionsplats-cement-i-fundament-och-f%C3%B6rst%C3%A4rkning-av-st%C3%A5lst%C3%A4nger-119560956.jpg

Beste svar

Med plinter eller mur for drivhus/terrasser så har det ingen betydning hvilken betong som brukes, det er ingen mm-mål som det avhenger av hit eller dit, så gjør som du tenker.

J jonaserik skrev:
Med fundamenter eller mur for drivhus/terrasser så har det ingen betydning hvilken betong som brukes, det er ingen millimetermål som det står og faller på her eller der, så gjør som du tenker.
Takk det varmet en glad amatør :-) Konstaterer at rammen ikke, enn så lenge har beveget seg nevneverdig. Kanskje noen millimeter. Jeg vet ikke hvor mye slark man har mellom de forskjellige delene på drivhuset, men det viser seg vel. Kommer tilbake i saken når alt er klart :D

Et drivhus har ikke mer enn noen centimeter i basen på sidene, og har du målt så det skal havne rett innenfor kanten på rammen så går du hjem på det, lykke til.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.