6.528 lest ·
8 svar
7k lest
8 svar
HJELP! ca. 1 meter 50mm PEM slange (Stockholmsområdet)
Noen som tilfeldigvis har en bit 50 mm PEM slange til salgs i Stockholmsområdet?
Jeg gravde av slangen til bassenget og nå renner vannet ut... :'(
Fins ikke på metervare noe sted som jeg har funnet i dag i Stockholmsområdet og å bestille en hel rull føles litt unødvendig...
Jeg gravde av slangen til bassenget og nå renner vannet ut... :'(
Fins ikke på metervare noe sted som jeg har funnet i dag i Stockholmsområdet og å bestille en hel rull føles litt unødvendig...
Beste svar
Ja, jeg kan avse en meter. Tenk dog på at det er vanskelig å få i et så kort stykke i eksisterende koblinger. Det er mer rimelig å ta myk pvc slange (som også selges på meter i alle bassengbutikker!)
Er hjemme i kveld og hele dagen i morgen.
Er hjemme i kveld og hele dagen i morgen.
Fantastisk! Takk!
Jeg har gravd fritt rundt slangen og fått kappe ca. 1 meter siden den ble flat.
Jeg legger på en PRK skjøt først og så kan jeg løfte opp slangen i andre enden slik at trykke inn i andre PRK koblingen burde gå ganske greit bare jeg får riktig lengde på den...
Jeg har gravd fritt rundt slangen og fått kappe ca. 1 meter siden den ble flat.
Jeg legger på en PRK skjøt først og så kan jeg løfte opp slangen i andre enden slik at trykke inn i andre PRK koblingen burde gå ganske greit bare jeg får riktig lengde på den...
Jeg vet at man skal unngå messing i koblinger i klorvann, men en PRK skjøt har jo minimal eksponering mot vannet. Ca. 1 mm mellom slangene.
Fungerer det eller ruster det bort uansett?
PRK er laget av en eller annen avsinkningsherdig messing hvis det gjør noen forskjell...
Ikke så lysten på å grave ned plastskjøt...
Fungerer det eller ruster det bort uansett?
PRK er laget av en eller annen avsinkningsherdig messing hvis det gjør noen forskjell...
Ikke så lysten på å grave ned plastskjøt...
Den vil oksidere og begynne å lekke, hvor lenge til vet ingen, de blå som selges på J-A er bra og holder i bakken, bare stram ordentlig til mutterne, og sørg for at slangen går i bunnen på dem, slangen skal fases på utsiden så ikke O-ringen skjæres, kan være trått men litt oppvaskmiddel går bra.
Kjøp en plastkobling, de er like holdbare som slangen nesten.
Foreslår en Cpex plastkobling, finnes hos poolstore. Synes disse er mer solide enn de jeg har sett hos f.eks. folkpool.
Det ville overraske meg om prkkoblingen dør untidlig. Derimot er det jo en risiko for litt mer grønt hår enn hva som er ønskelig....
Det ville overraske meg om prkkoblingen dør untidlig. Derimot er det jo en risiko for litt mer grønt hår enn hva som er ønskelig....
Klikk her for å svare