pelpet
17 594
Poäng
9 973
Medlem i
267
Startade trådar
21 sep 2009
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
pelpet svarade i tråden Köpa bostadsrätt privat utan mäklare.Då var lägenheten köpt, handpenning swishad och kvitterad och ansökan om medlemskap inlämnad till föreningen. Tillträde i sommar om... -
pelpet svarade i tråden Köpa bostadsrätt privat utan mäklare.Tackar, detta är kollat. Ekonomin och solid och föreningen är äkta. Jag gjorde en egen analys och den överensstämde med AI-analysen. -
pelpet svarade i tråden Hjälp – världens minsta badrum från 40-talet..Hur går rören egentligen? Jag ser att det går ner rör från blandaren. Kommer vattnet in där underifrån borde det funka att ta bort... -
pelpet svarade i tråden Hjälp – världens minsta badrum från 40-talet..Jag skulle föreslå en enkel modernisering med färg och nytt spegelskåp. Att byta blandaren blir inte bra, du får en massa rör som går åt... -
pelpet svarade i tråden Köpa bostadsrätt privat utan mäklare.Nu har jag rätt ut frågorna med banken. * Det är viktigt att kontrollera lägenhetsförteckningen både före kontrakt och före tillträdet... -
pelpet svarade i tråden Utköpt från hyresrätt, 250k, skatt?.Kan man lägga upp det här som en retroaktiv sänkning av hyran? I så fall borde det vara skattefritt. -
pelpet svarade i tråden Hussvamp timmerhus 1923.Det kan vara annat än svamp. Fogskum? Insektsbo? Väldigt svårt att avgöra på bara en bild. -
pelpet svarade i tråden Hussvamp timmerhus 1923.När jag kollade på bilden så tycker jag inte att det ser ut som äkta hussvamp, men jag kan inte utesluta det heller. Jag dubbelkollade... -
pelpet svarade i tråden Köpa bostadsrätt privat utan mäklare.Bra påpekande, jag får ta upp frågan i diskussionen med min bank hur man undviker problem med detta. -
pelpet svarade i tråden Köpa bostadsrätt privat utan mäklare.Tack, det var jag som inte hade koll. Jag ska prata med min egen bank men spontant så låter det som att jag skulle kunna swisha över... -
pelpet svarade i tråden Köpa bostadsrätt privat utan mäklare.Jag har tagit kontakt med min bank och kommer att diskutera med dem i veckan hur de rent praktiskt ser på det. Tror inte att det ska... -
pelpet svarade i tråden Måla gammalt hus eller sälja?.Om någon ensamstående 54-åring med låg inkomst och avsaknad av renoveringserfarenhet hade frågat mig om han skulle flytta in i ett 300... -
pelpet svarade i tråden Köpa bostadsrätt privat utan mäklare.Förhoppningsvis blir denna process enkel eftersom säljarna inte har några lån på lägenheten. De har Handelsbanken och jag har SEB. Kan...
Bilder
Visa mer
pelpet har laddat upp 717 bilder.
Filmer
pelpet har laddat upp 2 filmer.
Allmän info
- Från
- Dalarna
- Kön
- Man