GK100
33 946
Poäng
14 135
Medlem i
9
Startade trådar
2 feb 2008
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
GK100 svarade i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Fundera som sagt var du går bort dig och luras av dina egna sk "rök och speglar". Det skulle nog göra dig riktigt gott att koppa av lite... -
GK100 svarade i tråden Hjälp med gamla armaturer.Du får passa på att inte bara koppla ur utan även ta bort dem när du har så bra läge att göra det. Se över allt också så det är i bra... -
GK100 gillade findus42s inlägg i tråden Däckshuset som tar min bogserbåt tillbaka till det tidiga 1900-talet.Det strider mot mina vanor, men jag monterade i går som var en måndag. Typiskt är att jag har med mig det jag skall montera hem så att... -
GK100 svarade i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Du blandar verkligen högt och lågt. Frågan är vad du blivit lurad att se. Det verkar vara i stort vad som helst bara det gynnar din... -
GK100 svarade i tråden Laddomat och temperaturgränser.Hade det varit en nyare panna med rökgasfläkt hade det varit vettigt men inte så mycket nytta vid självdrag. Samma med relä och... -
GK100 svarade i tråden PE och N byglade i femledarmatning.Det ser ut som att du har mätaren invid och att matningen är fyra ledare av det som syns på bilden. Det bör vara enkelt att kolla vad... -
GK100 svarade i tråden Laddomat och temperaturgränser.Jag tror alla här menat pumpen i laddomaten så det är nog inga missuppfattningar där. Din knopp till höger kan vara spjället ut mot... -
GK100 svarade i tråden Byta lysrör till LED (230V direkt).Det blir bra med de rören i ditt fall. Koppla om som visats här ovanför så kan inget misslyckas. -
GK100 svarade i tråden Laddomat och temperaturgränser.Skillnaden är att den startar tidigt med bara rökgastermostaten och inte när det verkligen är läge att starta laddomaten även om den i... -
GK100 svarade i tråden Kan man dra en elkabel här i ett proppskåp?.Ja du har som sagt bra förutsättningar där på alla sätt. -
GK100 svarade i tråden Laddomat och temperaturgränser.Det är nog inte konstigare än att de båda är seriekopplade den i pannvattnet bestämmer start och rökgasen stopp när det brunnit ut. Den... -
GK100 svarade i tråden Kan man dra en elkabel här i ett proppskåp?.Om du kollar upptill i ditt skåp bör du se plats för komponenterna där. Det är bara fördelar med att lägga en större last direkt mot... -
GK100 svarade i tråden Laddomat och temperaturgränser.Du får ta lite mer bilder på de olika delarna men det ser ut som det är omlagt så både VV och värme är borta från pannan och då ska du... -
GK100 gillade Mikael_Ls inlägg i tråden Elbil, förbränningsbil - vad skiljer motorerna avs verkningsgrad etc.Om vi istället kikar på EV, elbilsmotorn, så har de mer en map som ser ut såhär. Då ser vi att verkningsgraden är ”i stort sett” samma... -
GK100 gillade Mikael_Ls inlägg i tråden Elbil, förbränningsbil - vad skiljer motorerna avs verkningsgrad etc.Vad innebär detta då. Då vi vill få motorn att skapa så mycket arbete som möjligt av det bränsle som vi stoppar in, så får vi alltså... -
GK100 gillade Mikael_Ls inlägg i tråden Elbil, förbränningsbil - vad skiljer motorerna avs verkningsgrad etc.Om jag börjar med förbränningsmotorn (även ICE = Internal Combustion Engine) så finns det gott om diagram (maps) som visar motorns... -
GK100 gillade Mikael_Ls inlägg i tråden Elbil, förbränningsbil - vad skiljer motorerna avs verkningsgrad etc.ICE vs EV Det jag kommer att skriva känner förstås en massa människor till, mer eller mindre på djupet. Men jag tror nog också att det...
Bilder
Visa mer
GK100 har laddat upp 413 bilder.
Allmän info
- Från
- Jönköping
- Kön
- Man