Bo.Siltberg
87 400
Poäng
26 979
Medlem i
79
Startade trådar
3 jan 2008
Senast aktiv
Sur gubbe.
Intressen: Musik, Elsäkerhet, kvalité, bygg, motion.
Intressen: Musik, Elsäkerhet, kvalité, bygg, motion.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Bo.Siltberg gillade Panor82s inlägg i tråden Hur lär man sig "grundlläggande / avancerad elkunskap för villaägare"?.Står inga straffsatser men i Handbok arbete vid risk för elektrisk fara kan man läsa om det civil-, offentlig- och straffrättsligt ur... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Utlösningsvillkor säkring.Om du själv har mätt upp förimpedansen, då ska du ju korrigera värdet. Har du fått värdet från nätägaren, då är det redan korrigerat... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Snabb behörighetsfråga.Du är välkommen att fortsätta diskussionen om du vill. TS har fått svar i denna tråd så vi kan fortsätta sväva ut lite, men det finns... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Snabb behörighetsfråga.Är dagens behörighetsmodell motiverad då... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Hur bör man ladda elbil? Hur många ampere/kW.Det är rimligt att verkningsgraden i laddaren ökar med ökad ström. Men jag tolkar denna undersökning (på dåligt översatt svenska) att... -
Bo.Siltberg gillade Dilatos inlägg i tråden IF Metall avbryter strejken mot Tesla, inga medlemmar kvar..Kristendomen Bibeln lär att arbete är en god plikt och varnar starkt för sysslolöshet. Andra Thessalonikerbrevet 3:10 slår fast: "Den... -
Bo.Siltberg gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Hur lär man sig "grundlläggande / avancerad elkunskap för villaägare"?.Eftersom den nu sammanfattats två gånger, och lite fel (eller ja, kanske inte formellt fel, men ändå) så kanske jag tillåts att såhär... -
Bo.Siltberg gillade blackarrows inlägg i tråden Hur lär man sig "grundlläggande / avancerad elkunskap för villaägare"?.Jag brukar tycka att jämförelser med bilar aldrig blir bra, men här kanske det fungerar. Vad ska vi göra åt alla som kör bil utan... -
Bo.Siltberg gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Vad gör den oisolerade tråden i en kabel?.Och? Utan detaljer så är ditt påstående helt meningslöst. Öh va? Vad har neonskyltar med sina matningar i kilovoltklassen med det här... -
Bo.Siltberg gillade Panor82s inlägg i tråden Hur lär man sig "grundlläggande / avancerad elkunskap för villaägare"?.Håller medan @Bo.Siltberg och @avh67f när det kommer till litteratur, det finns lite gratis också som faktiskt fungerar för... -
Bo.Siltberg gillade Dilatos inlägg i tråden Hur lär man sig "grundlläggande / avancerad elkunskap för villaägare"?.Det finns hur mycket info som helst på Youtube, allt från grundläggande ellära till hur man kopplar ALLT man kan tänka dig..det gäller... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Koppla bort VADSBO DU 250 dosdimmer.Tänk inte färger, det blir lätt fel. Ingen lär sig något av att flytta på en "röd". Se schemat på dimmern. Du har en styrtråd mellan... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Snabb behörighetsfråga.Jag tror att det finns en väldigt naturlig orsak till att vi har delade meningar här. Jag tror också att vi med tiden kommer att närma... -
Bo.Siltberg gillade avh67fs inlägg i tråden Hur lär man sig "grundlläggande / avancerad elkunskap för villaägare"?.Kjells artiklar är faktiskt riktigt välgjorda. Jag vill i alla fall slå ett slag för dessa även om den mesta informationen finns på... -
Bo.Siltberg gillade Demmpas inlägg i tråden Dragavlastare för elkabel, likadan som i en vanlig elkontakt.Några exempel, https://www.conrad.se/sv/p/dragavlastning-klam-o-max-4-5-mm-polyamid-6-6-svart-1-st-1566932.html... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Snabb behörighetsfråga.Precis, så ofta att jag med säkerhet kan dra slutsatsen att han saknar kompetens, tror att man inte kan ha kunskap utan behörighet... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Hur lär man sig "grundlläggande / avancerad elkunskap för villaägare"?.Du har ju hittat till detta forum! Här fins allt, men det mycket att läsa då 98% är brus, och det ökar. Om du vill förstå hur elen...
Bilder
Visa mer
Bo.Siltberg har laddat upp 1 773 bilder.
Filmer
Visa merBo.Siltberg har laddat upp 15 filmer.
Mottagna reaktioner
-
DDortmunder DAB gillade Bo.Siltbergs inlägg i tråden Hur lär man sig "grundlläggande / avancerad elkunskap för villaägare"?.Du har ju hittat till detta forum! Här fins allt, men det mycket att läsa då 98% är brus, och det ökar. Om du vill förstå hur elen...
-
RKort svar ja. Du kan skyddsjorda aluminiummantel runt kabeln med denna biledare för ett extra skydd mot skada.
-
RRoger Fundin gillade Bo.Siltbergs inlägg i tråden Hur lär man sig "grundlläggande / avancerad elkunskap för villaägare"?.Du har ju hittat till detta forum! Här fins allt, men det mycket att läsa då 98% är brus, och det ökar. Om du vill förstå hur elen...
Gillar
-
Bo.Siltberg gillade Panor82s inlägg i tråden Hur lär man sig "grundlläggande / avancerad elkunskap för villaägare"?.Står inga straffsatser men i Handbok arbete vid risk för elektrisk fara kan man läsa om det civil-, offentlig- och straffrättsligt ur... -
Bo.Siltberg gillade Dilatos inlägg i tråden IF Metall avbryter strejken mot Tesla, inga medlemmar kvar..Kristendomen Bibeln lär att arbete är en god plikt och varnar starkt för sysslolöshet. Andra Thessalonikerbrevet 3:10 slår fast: "Den...
Följare
-
J
Jonny Åhström
MedlemNivå 1 · 1 poäng -
K
KC123
MedlemNivå 1 · 5 poäng -
Allmän info
- Från
- Värmland, Molkom
- Kön