Bo.Siltberg
86 858
Poäng
26 837
Medlem i
79
Startade trådar
3 jan 2008
Senast aktiv
Sur gubbe.
Intressen: Musik, Elsäkerhet, kvalité, bygg, motion.
Intressen: Musik, Elsäkerhet, kvalité, bygg, motion.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Åskskydd... Hur bra är det?.Statistiskt så ska du få ett bra skydd. Grafen visar att sannolikheten för högre strömmar sjunker snabbt. Men åskströmmen kan variera... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Byta led downlights.Tyvärr är det nog så om du inte hittar något. Det är en ovanlig lösning som din mor har. Idag drar man vanligen 230 V ända fram till... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Vad kopplas in på B?.Värt att notera att de två X/B-plintarna på en strömbrytare inte är förbundna med varandra. Det är helt oberoende för att skarva/parkera... -
Bo.Siltberg gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Jag har en anfader som gick bort i en storm på Vänern som skutskeppare. Han återfanns dagen efter, död. Han hade surrat sig vid... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Trappsteg som skruvar sig i öppen trappa?.Jag känner igen det där... Tydligen så ska man klyva fyrkantlisten och vända/vrida (kommer inte ihåg) och limma ihop dem så att de två... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Vad behöver jag? Lyktstople och uttag i trädgård.Fast du kan få problem att hitta en elfirma som vill göra jobbet i efterhand. Dom gör gärna större jobb än mindre som de tjänar mindre... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Vad behöver jag? Lyktstople och uttag i trädgård.Tumregelmässigt fungerar 2.5 mm². Det kan falla ifall du bor långt ut på landet med lång ledning till transformatorkiosken, men det ska... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Ja det är säkert. Du får tillverka en skarvsladd av 30 meter RKK 0.75 mm² vilket ger ett spänningsfall på ca 10 V vid 1.6 kW (= 7 A). En... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Vad kopplas in på B?.Namron verkar dåliga på att beskriva inkopplingen av drivdon som följer med ett paket med downlights. Men förutom att lita på X så... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Det finns alltså ingen svensk importör? Om den är tänkt att fungera på den svenska marknaden så måste den ju klara av vår spänning... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Återförsäljaren är ju fånig. Det är ju fel på deras maskin. Det är dom du ska ge dig på, hur enkelt det nu är. För att sänka... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Vad kopplas in på B?.Ja. X är visserligen en udda märkning på en elapparat som ett drivdon, men har du tre terminaler på ett drivdon märkta med L,X,N så kan... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Varför löser min jordfelsbrytare ut här ?.Du har med all säkerhet ett jordfel mellan N-PE under din JFB, och kanske även på gruppledningen till pumpbrunnen, där mellan N-PE-jord... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Byta ut belysning badrum.Vad har du idag? 12 V halogen med drivdon, eller 230 V halogen? Om du vill ha 230 V så behöver ledningarna i taket kontrolleras och... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Hur hantera dubbla ledare?.Ja, det är ok. En sockerbit är ganska förlåtande. Den är med all säkerhet tillräckligt stor för att två ledare ska får plats per hål...
Bilder
Visa mer
Bo.Siltberg har laddat upp 1 764 bilder.
Filmer
Visa merBo.Siltberg har laddat upp 15 filmer.
Mottagna reaktioner
-
UHur ofta byter du tvättmaskin? Jag föreslår att du behåller denna anslutningsdosa eftersom en fast anslutning är så mycket säkrare än en...
Gillar
Följare
-
P
Prince Tom
MedlemNivå 1 · 1 poäng -
Allmän info
- Från
- Värmland, Molkom
- Kön
- Man
- Sysselsättning