R
Robert-san01
20 816
Poäng
10 535
Medlem i
96
Startade trådar
1 apr 2011
Senast aktiv
El-ingenjör som jobbar som projektör och konsult av solcellsanläggningar. Bor i villa och bygger det mesta själv.
Intressen: Intresserad av det mesta som gäller teknik och försöker komma ut på cykeln emellan åt.
Intressen: Intresserad av det mesta som gäller teknik och försöker komma ut på cykeln emellan åt.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
RSpänn fast ett vattenpass i våg och en (lång) borr från dragaren ovanpå passet. Limma sedan dit libellen i våg. Borde väl fungera?
-
RSätt en längre borr i chucken, och maskinen i ett skruvstäd. Se till så att borren är i våg genom att justera hur maskinen sitter fast...
-
RDet kan man redan iom AIs intågande i bilarna, Tesla har Grok , Polestar har Gemini så det går att ge kommandot "vid nästa laddstopp...
-
RRobert-san01 svarade i tråden Vilken elbil skall man satsa på 2026?.Borde gå lägga till i nav att den inte bara ska sortera laddarna efter effekt utan även antal Michelin stjärnor. Geely mfl med...
-
RJo du har påpekat hur dålig mat det är längs vägarna där man laddar eller tankar, samt hur olämpliga elbilarna är när det kommer till...
-
RVad trist! Som jag förstått det var ju de läckra tappkorvarna det största glädjeämnet med elbil… kanske kan ni få getaway?
-
RRobert-san01 svarade i tråden Vilken elbil skall man satsa på 2026?.Skumt att mäta räckvidd som ett mått på batteriet då det beror på så många faktorer.
-
RRobert-san01 svarade i tråden Vilken elbil skall man satsa på 2026?.Typ. Kommer knappt att hinna köpa en ny läsk och kissa om man inte tömt batteriet helt.
-
RRobert-san01 svarade i tråden Vilken elbil skall man satsa på 2026?.På tal om laddhastighet. Var en snabbis förbi eCar Expo idag. Denza Z9GT Flash laddar, 1500kW!
-
RRobert-san01 skrattade åt sinuslinuss inlägg i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Jag skulle rekommendera motorsåg till nästa träd. Det tar nog nog lång tid att fälla med grensåg. 🫣
-
RRobert-san01 gillade NiklasKarlssonEs inlägg i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Inte gjort, men kommer göra. Fortsätta med utväxlingssekatören och grensågen någon timme.
-
RJag har en ett år gammal BMW och den är heller inte felfri. Även på den har skärmen blivit svart några ggr. Måste nästan alltid trycka...
-
RJag nådde slutpunkten på ett stort projekt i går: Det här: Blev till det här: Och det här: Lönsamt för alla inblandade parter...
-
RNågon på marknad skulle skriva in sin lösenord på datorn men råkade skriva in det i Powerpointen istället?
-
RHum, nästan så tråden passar i en annan tråd "Svenska språket" med alla olika förtkortningar och svengelska som används.😂
-
RRobert-san01 svarade i tråden Elektrikern: 9 vanliga fel hemmafixare gör med elen.Wago gör även elmätare. 😀
-
ROch eftersom Wago producerar tusentals produkter så är det väldigt brett, vad menas då, plast?
-
RDet blir den nya CP4U
-
RRobert-san01 svarade i tråden Vilken elbil skall man satsa på 2026?.Fattas bara att de gör en "Honda" och släpper en ADHD eller KU*. 🤣
-
RDom är alla samma plattform BZ4X, RZ och Solterra är ganska lika BZ4X Touring och eOutback är ganska lika Sen är väl CH-R+ och...
-
RHela grejen med wago 221 är väl att varje hål är individuellt anpassat till en kabel oavsett dimension ( inom parametrarna) antal...
-
RRobert-san01 gillade tommibs inlägg i tråden Min entreprenör har uppnått det ingen människa klarat förut dvs.Jag tror att det är som Farstatjejen90 är inne på. Entreprenören vet att det där inte duger som grund och vill inte bygga vidare på det...
-
RJa, men jag har bytt till vinter varianten som ska vara från -5 - 15, så jag är i det övre spannet ändå. Men jag har heller ingen riktig...
-
RNej det är Outback som är det. Touring kanske måste läggas till...😁 Mycket att hålla reda på..😥
-
RRobert-san01 svarade i tråden Vilken elbil skall man satsa på 2026?.Det är väl Solterra och en liten Lexus som är kusin med BZ4X?
-
RRobert-san01 svarade i tråden Vilken elbil skall man satsa på 2026?.Bygger även Outback på en Toyota drivlina skulle jag välja den alla dar i veckan före något från VAG koncernen.
-
RDu skall fälla ned spaken när du fått in ledaren rätt… då sitter den garanterat fast.
-
RDå använder du Wago fel, man skall bara ha en kabel i varje anslutning, och det går utmärkt att mixa olika grova ledare i samma Wago…...
-
RRobert-san01 svarade i tråden Projekt ta bort berg för poolbygge.Att det sprack sämre nu skulle kunna bero på att det blivit kallare. Grymt kämpat!
-
RJag har tragglat på med klacken. Betydlig mer jobb än jag hade gissat det skulle vara. Snigeldynamiten jag hällde i tog lång tid på sig...
Bilder
Visa mer
Robert-san01 har laddat upp 656 bilder.
Filmer
Robert-san01 har laddat upp 4 filmer.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- projektchef