12 432 läst ·
20 svar
12k läst
20 svar
Induktionshäll utan touchpanel?
Sida 1 av 2
Finns det?
Alltså att man får vred eller liknande på framsidan istället.
Jag vet inte riktigt varför jag vill ha det. Men det bara känns som en touchpanel kommer vara ivägen då man vill ställa undan en gryta, eller om det kokar over så täcks panelen.
Alltså att man får vred eller liknande på framsidan istället.
Jag vet inte riktigt varför jag vill ha det. Men det bara känns som en touchpanel kommer vara ivägen då man vill ställa undan en gryta, eller om det kokar over så täcks panelen.
Väljer man en lite dyrare modell kan man få utan vare sig knappar på hällen eller någon i framkant utan en grej man håller över hällen när man ska aktivera respektive platta. Kommer inte ihåg vilket märke det var som hade det så men borde varit något av de dyrare. Är riktigt smidigt så hade jag köpt ny häll nu hade jag nog köpt det om dte inte var alltför dyrt.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Har haft induktionshäll sedan 2002 (två olika i två olika hus) och de farhågor du har finns inte, i alla fall har jag aldrig haft de problemen! Tycker däremot det är bra att bara kunna torka av "knapparna" istället för behöva gnida och vrida för att få vred rena...
/FlitigaLisa
/FlitigaLisa
jag har sedan 1,5 år tillbaka en induktionsspis med touchpanel. Och jag säger bara: aldrig mer. Så snart det kommer lite fet elle vatten på panelen slutar den fungera. Så får man gnida det rent och torrt i 10 minuter innan man kan fortsätta laga mat. Spisen är av märket Electrolux.
Du ska nog inte förkasta touchknappar som koncept bara för att din spis inte funkar.Pelle-p skrev:
Vi har iofs inte bott med vår nya induktionshäll så himla länge, men vi har hunnit laga mat på den en hel del gånger, och hittills har vi inte råkat ut för att något gjort touchpanelen svåranvänd och då har vi ändå en 5-åring som hjälpt till med att kleta ner touchpanelen med ordentligt med fett och annat.
Det verkar lite som om åsikterna går isär angående touchpanelens förträfflighet.
Nåja, det verkar som beslutet ändå är taget eftersom det inte finns någon annan lösning (till ett mänskligt pris).
En fördel med touchpanel är väl att man får ett år till innan ungar når dem (jämfört med vred på framsidan).
Nåja, det verkar som beslutet ändå är taget eftersom det inte finns någon annan lösning (till ett mänskligt pris).
En fördel med touchpanel är väl att man får ett år till innan ungar når dem (jämfört med vred på framsidan).
Som ByggPutte skrev har Gaggenau induktionshällar utan touch
www.gaggenau.com - Produkter - Variohällar
Denna modell har inte puck utan deras vanliga vred.
Vi har Gaggenaus glashäll med vred, vilket jag fick leta länge efter när vi byggde. Vi ville absolut inte ha några touchkontroller och vreden känns värda pengarna varje gång man lagar mat. Det går snabbt att ändra effekt, man ser direkt vad den står på, det är snyggt, den står inte och piper eller vägrar funka när touchkontrollen blivit varm eller något har kokat över.
www.gaggenau.com - Produkter - Variohällar
Denna modell har inte puck utan deras vanliga vred.
Vi har Gaggenaus glashäll med vred, vilket jag fick leta länge efter när vi byggde. Vi ville absolut inte ha några touchkontroller och vreden känns värda pengarna varje gång man lagar mat. Det går snabbt att ändra effekt, man ser direkt vad den står på, det är snyggt, den står inte och piper eller vägrar funka när touchkontrollen blivit varm eller något har kokat över.
Nja min uppfattning om de där touch knapparna är väl inget vidare. Minsta lilla flott på knapparna eller fingret gör att det krånglar. Hade gärna sett någon typ av extern panel med riktiga fjädrande knappar eller kanske till och med gammla hederliga vred...
Men men.. Nu är det som det är och det är väl antagligen billigast att tillverka en häll med touchknappar och då får vi acceptera det... Sen har jag läst att det finns exklusivare modeller som kan styras av ugnens vred mm. Men på billigare hällar blir det nog bara touch...
Men men.. Nu är det som det är och det är väl antagligen billigast att tillverka en häll med touchknappar och då får vi acceptera det... Sen har jag läst att det finns exklusivare modeller som kan styras av ugnens vred mm. Men på billigare hällar blir det nog bara touch...