13 975 läst ·
6 svar
14k läst
6 svar
Laminat som stänkskydd?
Kan man köpa laminat på "löpmeter", altså ett tåligt laminat i stil med det som används i bänksivor, fast endast själva laminatskiktet då.
Jag hade en fundering på att använda detta som stänkskydd istället för kakel eller den nu så populära glasskivan. Hade tänkt mig något i stil med Bernadotts virrvarr i svart, men andra mönster är såklart också av intresse.
Någon som vet?
Jag hade en fundering på att använda detta som stänkskydd istället för kakel eller den nu så populära glasskivan. Hade tänkt mig något i stil med Bernadotts virrvarr i svart, men andra mönster är såklart också av intresse.
Någon som vet?
Kollade med Optimera som bland annat säljer bänkskivor med laminat från Formica som är en av de största, bl.a. har du virrvarr som jag var sugen på (i svart) men enligt en säljare där kunde de inte ta hem det.
I en Seating Concept butik såg jag laminatplattor för dekoration i olika mönster, ett par millimeter tjocka, men tyvärr bara 30x30 cm till ett "reapris" av 99:- styck. Samma sak fast i större skivor hade varit väldigt intressant, ingen annan som vet var man kan få tag på detta?
I en Seating Concept butik såg jag laminatplattor för dekoration i olika mönster, ett par millimeter tjocka, men tyvärr bara 30x30 cm till ett "reapris" av 99:- styck. Samma sak fast i större skivor hade varit väldigt intressant, ingen annan som vet var man kan få tag på detta?
Ja det stämmer, endel tillverkare har vanliga laminaskivor i endast 12mm bredd, fungerar utmärkt som stänkskydd.tank77 skrev:
Klicka här för att svara