Kan man köpa laminat på "löpmeter", altså ett tåligt laminat i stil med det som används i bänksivor, fast endast själva laminatskiktet då.

Jag hade en fundering på att använda detta som stänkskydd istället för kakel eller den nu så populära glasskivan. Hade tänkt mig något i stil med Bernadotts virrvarr i svart, men andra mönster är såklart också av intresse.

Någon som vet?

Jodå, det går allt.
De flesta byggvaruhusen som säljer bänkskivor kan för det mesta beställa samtliga mönster "löst", så kolla med dem.

T
Senast jag var på Kvik i Kristianstad så hade dom ett nytt utställningskök med tunn laminat som stänkskydd i virrvarr. Dessutom en bänkskiva i komposit (12 mm), mycket snyggt.

Kollade med Optimera som bland annat säljer bänkskivor med laminat från Formica som är en av de största, bl.a. har du virrvarr som jag var sugen på (i svart) men enligt en säljare där kunde de inte ta hem det.

I en Seating Concept butik såg jag laminatplattor för dekoration i olika mönster, ett par millimeter tjocka, men tyvärr bara 30x30 cm till ett "reapris" av 99:- styck. Samma sak fast i större skivor hade varit väldigt intressant, ingen annan som vet var man kan få tag på detta?

tank77 skrev:
Senast jag var på Kvik i Kristianstad så hade dom ett nytt utställningskök med tunn laminat som stänkskydd i virrvarr. Dessutom en bänkskiva i komposit (12 mm), mycket snyggt.
Ja det stämmer, endel tillverkare har vanliga laminaskivor i endast 12mm bredd, fungerar utmärkt som stänkskydd.

T
perssonjonsson skrev:
Ja det stämmer, endel tillverkare har vanliga laminaskivor i endast 12mm bredd, fungerar utmärkt som stänkskydd.
Nja, fast laminaten som Kvik har är nog endast 2-3 mm tjock, virrvarr i svart utförande.

KVIK har inte det på sin hemsida, skall se om jag hinner en sväng till deras utställning i Malmö i helgen. Är det inte ur deras sortiment så vet de kanske var man får tag på det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.