Byggahus.se
Zappaholic skrev:
lord_meto

Köket och vardagsrum blir 1,2 m bredare i och med att man snittar vid spisen tvärsöver huset ner mot vardagsrummet och skjuter till en takstol. Hallen däremot har jag också svårt att se varför den blir bredare?
Det går att välja...jag var och tittade på ett hus där man flyttat på tvättstugan och breddat både kök och hall, Classic-serien är till skillnad mot Ugglan serien mycket flexiblare när det gäller planlösningar, men det kostar givetvis....
 
jhenrikj skrev:
Det går att välja...jag var och tittade på ett hus där man flyttat på tvättstugan och breddat både kök och hall, Classic-serien är till skillnad mot Ugglan serien mycket flexiblare när det gäller planlösningar, men det kostar givetvis....
Aha, det visste jag inte att det gick att välja...men å andra sidan känns det bättre för oss att köket blir större än att hallen blir det. Men det är ju en smaksak så klart!
 
Zappaholic skrev:
Aha, det visste jag inte att det gick att välja...men å andra sidan känns det bättre för oss att köket blir större än att hallen blir det. Men det är ju en smaksak så klart!
Jag var och tittade på ett Classic 135 för nån vecka sedan...De hade byggt om hela "vardagsdelen" av huset, flyttat tvättsugen till mittemot hallaen, breddat hallen, flyttat upp delar av köket på väggen mot hallen. satt in extrafönster i gaveln i vardagsrum/kök (öppen planlösning). De hade även bytt plats på klädkammaren och badrummet i bostadsdelen. Som sagt, det mesta går att ändra på om man är beredd att betala för det.
 
jhenrikj skrev:
Jag var och tittade på ett Classic 135 för nån vecka sedan...De hade byggt om hela "vardagsdelen" av huset, flyttat tvättsugen till mittemot hallaen, breddat hallen, flyttat upp delar av köket på väggen mot hallen. satt in extrafönster i gaveln i vardagsrum/kök (öppen planlösning). De hade även bytt plats på klädkammaren och badrummet i bostadsdelen. Som sagt, det mesta går att ändra på om man är beredd att betala för det.

jösses, då känns det ju nästan som om man kan välja ett annat hus i stället ;)

var finns dessa hus som ni varit och kollat på?
 
lord_meto skrev:
jösses, då känns det ju nästan som om man kan välja ett annat hus i stället ;)

var finns dessa hus som ni varit och kollat på?
Partille....ska åka och kolla på ett Classic 121 i Lerum på Onsdag.
 
Jag trodde inte man fick ändra så mycket på ett Classic. Trodde att det var förbehållet Optimalserien.


www.salstatosee.blogspot.com
 
Det tillkommer en projekteringskostnad på 25000:-, sen verkar det bara vara att åka på med ändringar.
Fick berättat av LB-säljaren att man öppnat upp Classic-serien för tillval och förändringar som tidigare bara gick att göra på Optimal.
 
Om ni vill läsa om våra rätt så omfattande ändringar kan ni kolla in vår blogg under planlösning och även tillval.

www.salstatosee.blogspot.com
 
hoppas att någon av er som byggt 135 och förlängt kan förtydliga;
- är kostnaden för 1,2 m 25 000,- + 70 000 eller är det 70 000 totalt inkl omprojekteringskostnaden??
 
Vi ska bygga classic 135 i Linköping. Vi fick just ett meddelande om att datum för inflyttning blir framflyttad 5 veckor pga. personalbrist....känns inte alls kul, är det någon mer som fått ett sådant besked?
 
fideli skrev:
Vi ska bygga classic 135 i Linköping. Vi fick just ett meddelande om att datum för inflyttning blir framflyttad 5 veckor pga. personalbrist....känns inte alls kul, är det någon mer som fått ett sådant besked?
Intressant, lågkonjunktur och massarbetslöshet = personalbrist ;=)...
 
fideli skrev:
Vi ska bygga classic 135 i Linköping. Vi fick just ett meddelande om att datum för inflyttning blir framflyttad 5 veckor pga. personalbrist....känns inte alls kul, är det någon mer som fått ett sådant besked?
Inte riktigt likvärdigt kanske men vi har å andra sidan inte börjat byggt än, men vi fick vänta dubbla tiden bara på nybyggnadskartan. Förklaringen var en oväntat hög orderingång efter en neddragning av personal, detta var nu efter sommaren.

Detta bådar kanske inte så bra för oss då som precis begärt avrop. :(
 
Vi fick också vänta dubbla tiden för nybyggnadskartan....LB hus förklarade att de har sagt upp hälften av all personal, men det kanske är läge att börja anställa personal igen eftersom det blir så här...De berättade också att de har lika många ordrar nu som de hade när de var full styrka...
 
någon som vet om det finns något visningshus någon stanns i mellan sverige? vi bor utanför västerås och skulle gärna vilja se ett
 
sätt att det finns ett hus som heter green edition som liknar 135-an. kommer upp när man gogglar men inte på lb-s hemsida. har dom slutat med den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.