Byggahus.se
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
De uppdaterade kommer inte vara här
Ska vara:
De uppdaterade vaccinerna kommer inte vara här ...
 
BirgitS
Den ökande smittspridningen leder nu även till att antalet avlidna med covid ökar.
Hittills har 55 bekräftade fall rapporterats avlidna under vecka 27. Föregående tre veckor (vecka 24–26) var medeltalet 33 dödsfall per vecka. Av de rapporterade avlidna vecka 27 hade majoriteten (29 personer) en insats enligt socialtjänstlagen, det vill säga hemtjänstinsatser eller var boende på SÄBO.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...vid-19-veckorapporter/senaste-covidrapporten/

Normalt kommer antalet avlidna vecka 27 att öka pga. efterrapporteringen.

Stapeldiagram som visar veckovis avlidna bekräftade COVID-19 fall, uppdelat i totala och vaccinerade fall från 2021 till 2022.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.folkhalsomyndigheten.se.../2022/covid-19-veckorapport-2022-vecka-29.pdf

Det är alltså fler som avlider nu än i september-oktober (delta) förra året.
 
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Dansbandsveckan i Malung blev en superspridarhändelse och nu har äldreomsorgen och vården i Malung-Sälens kommun så stora problem med bemanningen att de ringer in semesterlediga och ber icke-anställda privatpersoner att hoppa in och hjälpa till.[länk]
Hm där ser man, dålig handhygien:p
 
  • Gilla
  • Haha
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
De har väl antagligen varit dåliga på att hålla 2 m avstånd på dansgolvet…
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Reinfeldt tyckte tydligen att det var bättre att extremvänstern skulle regera än att driva igenom Alliansens politik.
Jag vet inte vad statistik har med den här frågan att göra. Folket sa sitt, de gick huvudsakligen från M till SD. Tror du att de gjorde det för att ge sossarna makten?
Vilken "extremvänster" har regerat i Sverige? Har jag missat nåt?
 
  • Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
T Tommynorskens skrev:
Vilken "extremvänster" har regerat i Sverige? Har jag missat nåt?
Miljöpartiet och kommunisterna
 
  • Gilla
  • Haha
Snailman och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Miljöpartiet och kommunisterna
Finns väl inga kommunister i riksdagen numera eftersom vänsterpartiets politik har ändrats med tiden. Numera är det inget snack om revolution, proletariatets diktatur etc. Miljöpartiet driver inte heller någon extrem vänsterpolitik, de är ju t.ex. för friskolor och olika privata alternativ, likaså är de för yttrandefrihet vilket länder som Ryssland och Kina inte är.
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
Miljöpartiet och kommunisterna
Har de Miljöpartiet och kommunisterna regerat Sverige någon gång?

Om vi får regeringsbyte i september, kommer du då skriva att regeringen Sverige styrs av M, KD och nynazisterna eller är det vara "roligt" att skriva kommunisterna? Tycker du det ger ett bra debattklimat att kalla andra för sådana saker?
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Finns väl inga kommunister i riksdagen numera eftersom vänsterpartiets politik har ändrats med tiden. Numera är det inget snack om revolution, proletariatets diktatur etc. Miljöpartiet driver inte heller någon extrem vänsterpolitik, de är ju t.ex. för friskolor och olika privata alternativ, likaså är de för yttrandefrihet vilket länder som Ryssland och Kina inte är.
Jag tänker inte prata politik pga förekommen anledning men konstaterar att du inte anser att det finns extrema partier i Riksdagen.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Jag tänker inte prata politik pga förekommen anledning men konstaterar att du inte anser att det finns extrema partier i Riksdagen.
Det var en konstig slutsats utgående bara från vad jag svarade på och vad jag skrev.
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det var en konstig slutsats utgående bara från vad jag svarade på och vad jag skrev.
Om du tyckte att den var konstig så hade jag kanske fel men förstår inte hur.
 
optimum
Om ni kan ge katten i att skita ned tråden med politik och annan skit så kan vi återgå till nyheter och inte ert OT trams.

Smittspridning och våg av Omikron BA.5.
Här är aktuellt läge för Frankrike som dels testar och haft bra drag i smittspridningen av BA.5.
Vi har säkert en hel del i Sverige också men då vi inte testar systematiskt så vet vi inte.
Men till det mycket positiva så verkar vågen med BA.5. bli rätt så kortvarig.
Samma utveckling finns i UK och Tyskland.
Min förhoppning är att vi kommer få en relativt lugn sensommar.:cool:


Stapeldiagram visar dagliga nya fall av COVID-19 i Frankrike från februari 2020 till juli 2022.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
optimum optimum skrev:
Om ni kan ge katten i att skita ned tråden med politik och annan skit så kan vi återgå till nyheter och inte ert OT trams.

Smittspridning och våg av Omikron BA.5.
Här är aktuellt läge för Frankrike som dels testar och haft bra drag i smittspridningen av BA.5.
Vi har säkert en hel del i Sverige också men då vi inte testar systematiskt så vet vi inte.
Men till det mycket positiva så verkar vågen med BA.5. bli rätt så kortvarig.
Samma utveckling finns i UK och Tyskland.
Min förhoppning är att vi kommer få en relativt lugn sensommar.:cool:


[bild]
Det är synd att politiken halkar in i nyhetstråden och att den är bannad i övriga men frågan är i hög grad politisk då huvudargumenten för vaccineringen är att inte belasta vården.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Det är synd att politiken halkar in i nyhetstråden och att den är bannad i övriga men frågan är i hög grad politisk då huvudargumenten för vaccineringen är att inte belasta vården.
Fast även det har ju inget med någon nyhet att göra.

Nej, det är bara ett av argumenten. Det viktigaste är förstås att vaccinering räddar liv.
 
  • Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.