Byggahus.se
Hej!

Vi har rivit vår altan och är färdiga med allt bortsett från en regel som är rejält skruvad in i fasaden med trallskruv.
Vi har en hel del batteridrivna Makita-verktyg så vi tänkte göra slag i saken och köpa en skruvdragare som är stark nog att skruva ur dessa.

Budget på 2 papp och får gärna vara en allsidig skruvdragare, vi behöver bara ha en.

Ingår batterier är det en bonus men eftersom vi redan har batterier sedan tidigare är det inte ett måste.

Tack!
 
Redigerat:
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
En slagsruvdragare alla dagar i veckan..
Antingen DTD154
[länk]
Eller DTD171
[länk]

Är det en borrskruvdragare du önskar kan jag rekommendera DDF484. En stark och smidig maskin.
Bra pris inkl 1st 5Ah ack (billigast naken jag hittat är ca 1100 kr)
[länk]

Snyggt! Vad är fördel/nackdel? Kan man använda en slagskruvdragare till allt från att dra trallskruv till att skruva in mindre skruvar i vägg inomhus?

Är det rimligt att tro att den borrskruvdragaren klarar av att dra ur trallskruv också?

Hade varit gött att bara "behöva" en maskin till att börja med, så kan vi komplettera senare. Viktigast är som sagt att få ur de här helsikes jädra trallskruvarna :D
 
Rickard.
Köp bara en 18v vanlig, mer mångsidig och trevligare att slippa hörselskydd för varenda jobb.
 
B Boobsieh skrev:
Snyggt! Vad är fördel/nackdel? Kan man använda en slagskruvdragare till allt från att dra trallskruv till att skruva in mindre skruvar i vägg inomhus?

Hade varit gött att bara "behöva" en maskin till att börja med, så kan vi komplettera senare. Viktigast är som sagt att få ur de här helsikes jädra trallskruvarna :D
Jag använder slagskruvdragare till i princip allt.. har både 18v och en liten 12v.. då Makita har varvreg på avtryckaren får man bra precision även med mindre skruv.
Ska du iofs skruva många små beslag är en liten 12v skruvdragare mer allsidig.
Men jag skulle nog kika på att köpa både och för att borra med en slagskruvdragare år inte bra och större hålsågen kräver 13 mm chuck..

Är.det 18v batterier och maskiner du har för övrigt gå vidare med det. Och kompl med en liten 12v skruvis senare..

Som första skruvdragare är 484:an mer allsidig än en slagdragare. Men jag säger ändå slag.
 
  • Gilla
z0ltrac och 1 till
  • Laddar…
Det låter inte som att trallskruven är problemet utan att det är träskruv som inte kommer loss, Slagskruvdragare är givet.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.