Byggahus.se
Hej!
Kan någon svara på varför det ALLTID är 2-4 veckors leveranstid på en bänkskiva i sten?

Finns det inte något ställe som har dem på lager? För det tar ju inte 14 dagar att kapa till dem.....?
 
Nu är inte jag jätteinsatt i branschen, men jag kan ju gissa att de ofta har att göra. De sitter alltså troligen inte och väntar på att få in just din order.

Att ha alla storlekar och modeller på lager hade ju varit helt omöjligt, vilket du säkert också begriper.
 
  • Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Nu är inte jag jätteinsatt i branschen, men jag kan ju gissa att de ofta har att göra. De sitter alltså troligen inte och väntar på att få in just din order.

Att ha alla storlekar och modeller på lager hade ju varit helt omöjligt, vilket du säkert också begriper.
Absolut, men de "vanligaste skivorna" borde finnas på lager?

Så de kommer aldrig i kapp, är alltid 14 - 28 dagar efter. Då borde de anställa fler stenhuggare?

Tycker bara det är märkligt...
 
  • Haha
1
  • Laddar…
rockin_john rockin_john skrev:
Absolut, men de "vanligaste skivorna" borde finnas på lager?

Så de kommer aldrig i kapp, är alltid 14 - 28 dagar efter. Då borde de anställa fler stenhuggare?

Tycker bara det är märkligt...
Så du menar att om du ringer till en elektriker en torsdag kväll och de inte kan vara på plats fredag morgon så har du noll förståelse för detta? Ligger elektrikerna efter med sitt jobb då om de är fullbokade i 4-5 månader?

Det handlar ju inte om att man ligger efter utan det ska planeras, förberedas, hanteras o.s.v.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
A
rockin_john rockin_john skrev:
Absolut, men de "vanligaste skivorna" borde finnas på lager?

Så de kommer aldrig i kapp, är alltid 14 - 28 dagar efter. Då borde de anställa fler stenhuggare?

Tycker bara det är märkligt...
Men då återstår frågan vilka som är de vanligaste?
 
Poängen var att alla ligger just med 14-28 dagar... Och min fråga var genuin, undrade varför.

Nej, frågar jag efter en elektriker så hoppas jag att jag får besök inom en vecka.

Det finns ett gäng sorter som räknas som "vanliga".
 
Hej, för att det är fler som beställer skivor, jag och en till tillverkar ca 14st köksordrar I veckan, då monterar vi även en del av dom, en del "kök" (bänkskivor) kan ta ta allt mellan 1h till 8h att göra beroende på vad för jobb som krävs,

sen har vi ett rätt bra lager med skivor som alltid finns av det vanligaste som väljer, men du är inte ensam som beställer, just nu har vi ett väldigt hårt tryck i verkstan 14+ kök, sen är det ju även bord, fönsterbänkar, badrumsskivor etc

Sen är det väl oftast så att folk kommer in, berättar att dom renoverar å att stommarna är upp till tex v28 och då planeras det efter det, så efter att stommarna är uppe, mäts dom på måndag och skivan kommer oftast mellan ons till fre samma vecka
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
L Lopex skrev:
Hej, för att det är fler som beställer skivor, jag och en till tillverkar ca 14st köksordrar I veckan, då monterar vi även en del av dom, en del "kök" (bänkskivor) kan ta ta allt mellan 1h till 8h att göra beroende på vad för jobb som krävs,

sen har vi ett rätt bra lager med skivor som alltid finns av det vanligaste som väljer, men du är inte ensam som beställer, just nu har vi ett väldigt hårt tryck i verkstan 14+ kök, sen är det ju även bord, fönsterbänkar, badrumsskivor etc

Sen är det väl oftast så att folk kommer in, berättar att dom renoverar å att stommarna är upp till tex v28 och då planeras det efter det, så efter att stommarna är uppe, mäts dom på måndag och skivan kommer oftast mellan ons till fre samma vecka
Tack! Ett mycket bra svar!
 
rockin_john rockin_john skrev:
Nej, frågar jag efter en elektriker så hoppas jag att jag får besök inom en vecka.
Som privatperson kan det vara väldigt knepigt om man vill anlita en välrenommerad bra firma idag.

Från mätning till skivorna brukar jag vara van vid att de levereras och läggs på plats inom 10 arbetsdagar...
Det tycker jag känns ganska rimligt än om man ibland önskar man kunde fått dem tidigare så man kan få avslut hos kund.

Dock gäller det bara att planera rätt och se till att få upp bänkskåpen snabbt och direkt få en mätning.
Då har man ju oftast en del annat att pyssla med så det kanske bara blir några dagars stillestånd innan skivorna kommer.
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.