Byggahus.se
Vad säger loggen?
 
  • Gilla
HåkanMagnusson
  • Laddar…
Mitt funkar fint och har gjort det sedan installationen för ca 1,5 år sedan.
Kolla upp hur ditt internet mår, router osv.
Ett bra larm som i dom flesta fall tuggar på år ut och år in. Ge inte upp. Hitta felet. *pepp*
 
  • Gilla
HåkanMagnusson
  • Laddar…
HåkanMagnusson HåkanMagnusson skrev:
Hej! Blir snart galen på mitt Spc larm. Kom hem idag efter att ha varit borta i 2 dagar och då fungerar inte appen i telefon för att larma av. Går in och tittar på panelen och systemet har gått offline. RilleRock hjälpte mig för någon vecka sedan och laddade om krypteringsnyckeln. Då funkade allt klockrent men nu... spcconnect offline igen...
Är systemet så instabilt så åker de snart ut och ja köper ett annat märke eller vad säger ni?
Är det någon mer som har samma fel? Jag har inte gjort något mer än att logga på när jag åkte och sedan funkar de inte.
Man måste ju vara installatör har jag förstått för att fixa detta felet och de är ju inte vem som helst.
Verkar som SPC Connect har varit nere några minuter idag på eftermiddagen. Skulle tro att de håller på med uppdateringar. Tyvärr är de lite dåliga på att informera om det. Du borde dock inte tappa synken bara för att kommunikationen har varit nere en stund. Så det borde du kolla upp.
 
  • Gilla
HåkanMagnusson
  • Laddar…
A andersda skrev:
Vad säger loggen?
Loggen är samma sedan sist då den inte synkade med spcconnect. Då va de krypteringsnyckeln.
TCP anslutning ok
TCP anslutning stängd
Pollsändningstimeout. Poll misslyckades
TCP anslutning ok
......
Osv.
 
Testade att generera en ny krypteringsnyckel i panelen men är som någon sagt tidigare i tråden att de inte hjälper utan man måste göra det i spcconnect som installatör.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Förtydligande:
Oftast räcker det att återställa krypteringsnyckeln på spcconnect via installatörskonto när handskakningen kommit i otakt.
Det funkar aldrig att bara göra det i spcpanelen.
Hej RilleRock!
Har du möjlighet att hjälpa mig igen? Är lite genant att be om de igen men har ingen annan att fråga. Har gått igenom alla inställningar igen och kan inte komma på något annat sätt än att krypteringarna har kommit i otakt. Precis samma fel som sist de inte fingerade och samma logg.
Hoppas de gör någon funktion i spcconnect för användare att lösa ett sådant problem som ja har.
Med vänlig hälsning, Håkan
 
RilleRock
HåkanMagnusson HåkanMagnusson skrev:
Hej RilleRock!
Har du möjlighet att hjälpa mig igen? Är lite genant att be om de igen men har ingen annan att fråga. Har gått igenom alla inställningar igen och kan inte komma på något annat sätt än att krypteringarna har kommit i otakt. Precis samma fel som sist de inte fingerade och samma logg.
Hoppas de gör någon funktion i spcconnect för användare att lösa ett sådant problem som ja har.
Med vänlig hälsning, Håkan
Fixat (y)

Inte fel på SPC, får du samma problem igen så får du kolla över ditt internet och router.
Har själv inte tappat kontakten sen ja installerade min central för många år sedan.
 
  • Gilla
HåkanMagnusson
  • Laddar…
RilleRock du är guld värd! Pling sa de i telefon så funkade det igen!
Skickar en bamsekram över nätet. Ha en go helg!
Med vänlig hälsning, Håkan
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Fixat (y)

Inte fel på SPC, får du samma problem igen så får du kolla över ditt internet och router.
Har själv inte tappat kontakten sen ja installerade min central för många år sedan.
Ok! Jo något fel är de.Jag passade på när det ändå var offline nu att lägga över det på min 4G sändare som då förhoppningsvis är stabilare. Mitt gamla internet skall de stänga av om någon månad då de går via Telias kopparnät som skall fasas ut 2020.
Hoppas nu de snurrar på som de skall.
Tack igen!
 
Hej

Har en fuktsensor monterad i vägg i huset. Nu är det dags att byta ut DSC-larmet mot mitt SPC. Hur kopplas denna in? Den gula lappen är den enda dokumentation jag har. Se bilder. Är det en helt vanlig brytare NO?
 
  • Fuktsensor monterad i en väggkant med synliga kablar och rörledningar intill träreglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en gul installationsinstruktion för en fuktsensor på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
gol gol skrev:
Kan det möjligen vara denna fuktsensor du har: [länk]
Är väldigt likt och 2800 står det på min gula lapp också. Blir förvirrad med allt tal om spänningar på larmets ingångar, nån som har ide om hur denna kopplas?
 
RilleRock
ltfrebac ltfrebac skrev:
Är väldigt likt och 2800 står det på min gula lapp också. Blir förvirrad med allt tal om spänningar på larmets ingångar, nån som har ide om hur denna kopplas?
Röd och svart in på en ingång som programmeras digital, ingångstyp vatten/fukt eller dyl och normalt öppen.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Röd och svart in på en ingång som programmeras digital, ingångstyp vatten/fukt eller dyl och normalt öppen.
Motstånd parallellt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.