3 342 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Meeth fönster
Hej
Vill bara höja ett varningens finger för ett företag som heter BRISS Byggimport i Löddeköpinge i Skåne. Går allt bra så är det inga problem, men börjar det strula så blir man mycket oproffessionellt behandlad.
Ett företags verkliga service, kvalitet och yrkesstolthet märks först i motgång. Nästan samtliga våra fönster läckr in vatten och har ett kallras som är i klass med våra original 70-tals koplade fönster... Ägaren till företaget har vid tre tillfällen varit i vårt hus och konstaterat att vi har väldigt kalla fönsterkarmar, samt kondens på fönsterkarmar och fläckar efter vattenläckor. Detta har han till och med dokumenterat med video och foto. Ändå vill han inte kännas vid några problem med våra fönster efftersom han inte har haft liknande problem med andra kunder. Trots att det är 10-års garanti på fönsterna. Våra samtal har pendlat mellan utsagor som "vi ska gå till botten med detta" och "vi får byta ut fönsterna" till "varför ska du byta ut fönsterna" och "fönsterna tar jag inte, varför ska du byta när ingen annan har fått det". Herre jösses! Handla absolut inte av BRISS byggimport, för blir det problem så blir det ordentliga konflikter...q(;^
p
Vill bara höja ett varningens finger för ett företag som heter BRISS Byggimport i Löddeköpinge i Skåne. Går allt bra så är det inga problem, men börjar det strula så blir man mycket oproffessionellt behandlad.
Ett företags verkliga service, kvalitet och yrkesstolthet märks först i motgång. Nästan samtliga våra fönster läckr in vatten och har ett kallras som är i klass med våra original 70-tals koplade fönster... Ägaren till företaget har vid tre tillfällen varit i vårt hus och konstaterat att vi har väldigt kalla fönsterkarmar, samt kondens på fönsterkarmar och fläckar efter vattenläckor. Detta har han till och med dokumenterat med video och foto. Ändå vill han inte kännas vid några problem med våra fönster efftersom han inte har haft liknande problem med andra kunder. Trots att det är 10-års garanti på fönsterna. Våra samtal har pendlat mellan utsagor som "vi ska gå till botten med detta" och "vi får byta ut fönsterna" till "varför ska du byta ut fönsterna" och "fönsterna tar jag inte, varför ska du byta när ingen annan har fått det". Herre jösses! Handla absolut inte av BRISS byggimport, för blir det problem så blir det ordentliga konflikter...q(;^
frille22 skrev:Hej
Ett företags verkliga service, kvalitet och yrkesstolthet märks först i motgång. Nästan samtliga våra fönster läckr in vatten och har ett kallras som är i klass med våra original 70-tals koplade fönster... Ägaren till företaget har vid tre tillfällen varit i vårt hus och konstaterat att vi har väldigt kalla fönsterkarmar, samt kondens på fönsterkarmar och fläckar efter vattenläckor. Detta har han till och med dokumenterat med video och foto. Ändå vill han inte kännas vid några problem med våra fönster efftersom han inte har haft liknande problem med andra kunder. Trots att det är 10-års garanti på fönsterna. Våra samtal har pendlat mellan utsagor som "vi ska gå till botten med detta" och "vi får byta ut fönsterna" till "varför ska du byta ut fönsterna" och "fönsterna tar jag inte, varför ska du byta när ingen annan har fått det". Herre jösses! Handla absolut inte av BRISS byggimport, för blir det problem så blir det ordentliga konflikter...q(;^p
Säger du det?? Vi har också handlat alla våra fönster och altandörrar där. Vi köpte de första fönsterna för drygt fyra år sedan och de fungerar hur bra som helst. De sista vi köpte var av en annan modell och vi har märkt att när det regnar kraftigt kommer det in vatten i dem! Men nu ska vi bygga en uteplats med tak utanför så då kommer det inte kunna regna in mer. Därför kommer vi inte heller klaga på dessa fönster. Alla våra äldre fönster verkar vara bättre.
Har ni själv satt in fönsterna? Det där med kondens på aluminiumfönster är vanligt, tror inte bara det är Meeth som har detta problem. Vi har också haft kondens på vintern och har fått göra det till en vana att torka av fönsterna varje morgon. Detta har jag läst att även andra med aluminiumfönster från andra tillverkare fått göra.
Det är dåligt att ägaren på Briss säger sådana saker som han gör, har man garanti så har man. Och att köra med att " inga andra har problem" är nog bara bullshit!
Om karmarna kondenserar så är det ju väldigt dåligt isolerande....Ingen vinst med att byta fönster då ju.
Hej imported_Tessan
Personligen kan jag inte förstå att ni accepterar fönster, som trots att de är billiga, läcker in vatten!?! Hur som hels så skulle jag vilja veta om de läckande fönsterna ni har är av senare Meeth-modell, dvs massiv plast som kläds med aluminium. Kan tillägga att jag har haft en besiktningsman här, som har egen byggfirma och är väldigt insatt i byggnormer etc, och han har i princip idiotförklarat konstruktionen där tex dräneringshålen inte har förbindelse med lägsta punkten i karmen. Det finns ett spår i karmen som är djupare än platsen där dräneringshålen sitter....
Personligen kan jag inte förstå att ni accepterar fönster, som trots att de är billiga, läcker in vatten!?! Hur som hels så skulle jag vilja veta om de läckande fönsterna ni har är av senare Meeth-modell, dvs massiv plast som kläds med aluminium. Kan tillägga att jag har haft en besiktningsman här, som har egen byggfirma och är väldigt insatt i byggnormer etc, och han har i princip idiotförklarat konstruktionen där tex dräneringshålen inte har förbindelse med lägsta punkten i karmen. Det finns ett spår i karmen som är djupare än platsen där dräneringshålen sitter....
verktygsgurun, jag håller helt och hållet med dig i ditt påstående. Blir det kondens så är isoleringen för dålig. Det har inte att göra med om det är aluminium eller trä, det har med yttemperaturen i materialet att göra.
Med den konstruktionen som fönstret har kan det läcka in vatten. Det är inte så att det läcker in i huset utan det lägger sig i själva fönstret och rinner sedan ut genom dräneringshålen. Vi kan ha "ställt" fönsterna fel så att det läcker av den anledningen. Det finns nämligen något i fönstret som gör att man kan spänna det, svårt att förklara men har de på Briss inte berättat det för dig?frille22 skrev:Hej imported_Tessan
Vi köpte fönsterna förra sommaren, tror att de är av samma som de andra vi köpte, dvs. skum men jag är inte helt säker.
Har du haft mer kontakt med Briss nu?
Köpte för 2 år sedan meeth fönster hos casalux i simrishamn, jag har aldrig varit med om sämre fönster, det läcker igenom längst ner så det blir blött i virket under fönstrena. och på casalux tar de inget ansvar alls trots att det skulle vara 5 års garanti. Hade jag vetat vilken dålig kvalitet de var så hade jag aldrig ens sökt info om dessa fönster.
SÅ EN REKOMMENDATION, KÖP INTE MEETH FÖNSTER.
SÅ EN REKOMMENDATION, KÖP INTE MEETH FÖNSTER.
Klicka här för att svara