Hei, olen käynyt kaupunkisuunnittelutoimistossa ja yrittänyt hakea oikeita piirustuksia määrittääkseni, onko seinä kantava.

Kuitenkin olen löytänyt täältä foorumilta, että jotkut ovat löytäneet eräänlaisen piirustustyypin, jota en nähnyt mikrofilmillä arkistossa, jonkinlaisen palkkipiirustuksen.

Liitän tähän, mitä olen löytänyt, tiedostossa "Ombyggnad-ändring.jpg" olen merkinnyt punaisella, mitä haluan poistaa, ja sinisellä, mitä haluan rakentaa.

Muut tiedostot ovat alkuperäisiä vuodelta -32 ja 1950-luvun lopussa tehdyn uudistuksen piirustuksia. Asunto sijaitsee Kristinebergissä, Tukholmassa.

Onko kenelläkään mitään mielipiteitä? Kiitollinen kaikista vastauksista.

/Tobias

• Asuntotalon pohjapiirros Kristinebergissä, Tukholmassa. Vanhoja piirustuksia, joissa punaisella merkattu poistettavat ja sinisellä rakennettavat seinät.
  • Pohjapiirros kerrostalosta, jossa on huoneistoja ja merkintöjä rakenteiden muutoksista. Kristineberg, Tukholma.
  • Asuinrakennuksen pohjapiirros, jossa yksi seinä merkitty punaisella poistettavaksi ja toinen sinisellä rakennettavaksi. Kristineberg, Tukholma.
Olen nyt tutkinut seinää hieman, se on rakennettu muutaman senttimetrin laastista, vassaruo'osta ja puulaudoista.

Joten tuntuu erittäin epäilyttävältä, että sillä olisi jokin kantava toiminto.

/Tobias

aloita sahaaminen siihen, ja jos terä juuttuu, se on alttiina paineelle.
hyvä keino, jos on 99% varma, että se ei ole kantava.

En yllättäisi, jos ulkoseinät ja porraskäytävän seinät ovat kantavia. Kantavia ovat todennäköisesti myös porraskäytävien suuntaan olevat seinät, jotka ovat asunnoihin päin kummallakin puolella. Paksut seinät, jotka rajaavat wc:itä/kylpyhuoneita.
Minulla oli työtoveri, joka asui metron vieressä Kristinebergissä 70-luvulla. Muistan, että se oli kivitalo. En pidä ajatuksesta, että kantavat seinät olisivat silloin puuta.

Ne seinät, jotka olet merkinnyt punaisella, eivät todennäköisesti ole kantavia.

Hei, kiitos vastauksista.

Seinä on nyt poissa, aloitin sahaamisen ja se ei nypäytellyt. Viikko sen jälkeen kun aloitin purkamisen löysin samankaltaisen lägenhem Hemnet-sivustolta, jossa he olivat purkaneet koko vaatekaapin, joten ilmeisesti he olivat päätyneet samaan ratkaisuun kuin minä.

/Tobias

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.