Snailman
Olen nähnyt, että joskus jopa elementtirakennuksissa on sekä yksi alapuu että toinen sen päällä, ja sitten pystypuut on kiinnitetty ylimpään.

Joskus on vain yksi alapuu ja pystypuut kiinnitetään suoraan siihen.

Miksi joskus on 2 alapuut päällekkäin?

Olen nähnyt, että molempia menetelmiä käytetään, ja molemmat olivat fiskarhedenvillan. (mutta eri talomallit)

Jos aikoo korottaa lattiaa, on hyvä olla tuplakynnykset, jotta on jotain mihin kiinnittää levymateriaalia seinille.

/Kent

Mikael_L
snickarboden sanoi:
Jos aikoo kiinnittää lattian, on aika hyvä olla kaksinkertaiset kiskot, jotta on jotain, mihin kiinnittää levymateriaalin seinille.

/Kent
Mutta silloinhan voi myös puristaa sinne väliin paljon 45x45;or 55 cm pitkiä palkkeja. Ehkä ei ole yksinkertaisempaa ja nopeampaa, mutta ulkoseinillä = vähemmän kylmäsilta ja vähän halvempi, sisäseinillä ei niin erityisen suuria etuja.

Snailman
Olin vähän epäselvä, puhun siitä, kun on valettu laatta maahan.

Mikael_L
Mielestäni vastaukset voivat päteä myös tässä tapauksessa. Se riippuu tietysti siitä, kuinka paljon lattiat, joita aiotaan asentaa, nostavat korkeutta.
Jos ajattelemme 2 mm alustavaa vaahtoa + jotain paksua lattiaa, sanotaan vaikka 30 mm, silloin ei jää paljon tilaa lattiasäleikölle, johon kiinnittää seinälevyt.

Snailman
Ok, kiitos, ajattelen kyllä pääasiassa laittaa klinkkeriä, joten se ei rakennu niin paljon

Mutta se selittää miksi eräässä talossa ei ollut kahta 45:sta päällekkäin, vaan alempi oli varmaankin vain puolet niin paksu.

Snailman
Olen ajatellut laittaa 45mm eristystä ja koolauksia kantavien palkkien sisäpuolelle, joten silloin ei varmaan tarvita kaksoissokkelia...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.