Hei. Asensin 25x120mm lankun kahden puun väliin. Toisaalta lankku vaikuttaa hieman ohuelta, koska se kiertyy helposti. Toisaalta tätä pahentaa se, että toinen puu kallistuu kolme astetta (ajattelen shimmata saadakseni sen pystysuoraksi), ja puiden välillä on noin 4 metriä.

Onko jollakulla vinkkejä mihin mittoihin kannattaisi vaihtaa, neliöpalkki? Vai ehkä toinen kiinnitys? Minulla on myös 45x45 lattialla, ja mahdollisuus laittaa jotain muuta. Lankku, joka on tällä hetkellä kiinnitetty, on kiinni neljällä pitkällä puuruuvilla toisessa päässä, ja toisessa päässä olen rakennuttanut laatikon, missä lankku voi liikkua x-suunnassa (vaakasuorassa) ja hieman y-suunnassa.

Aion itse roikkua siinä aika ajoin (90kg), lapset haluavat keinua siinä.

Yst. terv.
Puun väliin kiinnitetty puulauta, johon on lisätty voimistelurenkaat ja köysi metsäisessä ympäristössä, taustalla kaksi puuta. Puu, johon on kiinnitetty lauta pulttien avulla; metsänäkymä taustalla. Puuhun kiinnitetty vaakasuora lankku ulkona metsäisessä ympäristössä, useilla ruuveilla kiinnitettynä.

• Tykkään
Per Eskilsson
  • Laddar…
Omien kokemuksieni perusteella on riski, että ruuvit murtuvat, jos puut heiluvat tuulessa.
Olen kiinnittänyt toiseen puuhun sidontahihnalla.

David-O David-O sanoi:
Oman kokemukseni perusteella on riski, että ruuvit katkeavat, jos puut heiluvat tuulessa.
Olen kiinnittänyt toiseen puuhun kiristyshihnalla.
Joten siksi piti kiinnittää vain yhteen puuhun. Tein vain saman kuin eräs tuttu. Luomukseni voi myös liikkua vaakasuorassa toisessa päässä.

• Tykkään
tobbbias ja 1 muu
  • Laddar…
Haluaisin rakentaa puumajan lapsille, mutta en ihan tiedä, miten kiinnittää puuhun mahdollisimman pienellä vahingolla. Onhan se kriittistä, että puu voi hyvin.

@David-O kuinka kauan sinulla on ollut jotain kiinnitettynä puuhun? Minkälainen puu ja miten se voi?

@Roffe_riff Miten se näyttää siellä, mistä olet saanut inspiraatiota? Samat kysymykset kuin yllä.

• Tykkään
Mortsken
  • Laddar…
Minulla on nostoslinga puiden ympärillä ja käytän 2"x8".

jonmo jonmo sanoi:
Haluaisin rakentaa puumajan lapsille, mutta en oikein tiedä miten saa kiinnitettyä siihen puuhun mahdollisimman vähällä vahingolla. On tärkeää, että puu ei kärsi.

@David-O Kuinka kauan olet pitänyt jotain kiinnitettynä puuhun? Minkälainen puu ja kuinka se voi?

@Roffe_riff Miltä se näyttää sen henkilön luona, joka inspiroi sinua? Eli samat kysymykset kuin yllä.
Kuten kuvailin, samalta se näyttää inspiroijan luona. Kyseinen henkilö käyttää kuitenkin 45x120-regel, mikä on huomattavasti tukevampi. Puu ei näytä kärsineen siitä, että siinä on ollut galvanoituja ruuveja, vaikka 6-7 vuotta on kulunut.

• Tykkään
jonmo
  • Laddar…
Noin 3 vuotta. Yhdellä galvanoidulla ranskalaisella ruuvilla yhdessä männyssä.
Ei vaikutusta puuhun.
Sitten on ollut kiinnityksiä vuosien varrella ja mänty ei välitä siitä ollenkaan.
Koivut voivat vuotaa hieman ja näyttää ikäviltä, mutta eivät vaikuta elinvoimaan, mitä olen nähnyt.

• Tykkään
jonmo
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta! Panostan varmaan muutamiin tukevampiin ruuveihin vaahteraan myös, mutta pidän mielessä, etten lukitse sitä liikaa.

David-O David-O sanoi:
Noin 3 vuotta. Yksi galvanoitu ranskalainen ruuvi yhdessä männyssä.
Ei vaikutusta puuhun.
Puun kiinnitykset ovat olleet vuosien aikana, eikä mänty välitä kuitenkaan.
Koivut voivat vuotaa vähän ja näyttää ikäviltä, mutta eivät vaikuta elinvoimaisuuteen, mitä olen nähnyt.
Minkä kokoinen lauta? Painekyllästetty? Kuormitus?
Yst. terv.

• Tykkään
Roffe_riff
  • Laddar…
F fredand44 sanoi:
Hei
Ajattelin näyttää kotisalini, joka muistuttaa sinun.
[linkki]
Minulla oli mahdollisuus sahata palkki rungosta ja kiinnitin niillä pisimmillä ranskalaisilla ruuveilla, joita beijer bygg myi.
Näyttää pitävän.
Terveisin Fredrik
Se oli tyylikäs ratkaisu. Ovatko tapit läpi rungon ja ulos toiselta puolelta?

Joo, mutta ne ovat kiinnitetty erikseen, hieman limittäin. Parempi olisi ollut läpivienti, nyt on vähän epämukavaa keinua tai yrittää tehdä punnerruksia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.