Aion korjata vanhan kylpyhuoneen "man cave" -tilaksi. Olen poistanut laatat ja laattojen kiinnityslaastin niin hyvin kuin pystyin, mutta en ole jyrsinyt seiniä ja haluaisin välttää sen.

Kuten näkyy, vesi on katkaistu ja viemäri on tulpattu "vinkkien" mukaisesti. Olen täyttänyt vaahtomuovilla reiät, jotka "rakennusmestari" oli tehnyt vesiputkille (olemme huomanneet, että hän piti putkien asentamisesta seiniin ja lattiaan).

Haluaisin korjata seinän niin, että se olisi sama kuin yläosassa oleva olemassa oleva, noin 2-4 mm.

Ei tarvitse asentaa uusia vesijohtoja, ja aion jättää kaikki putket mahdollisimman koskemattomiksi.

Miten voin ratkaista tämän?
Remonttikipsi?
Levitelaasti?
Asentaa koolaukset kaikille seinille ja asentaa kipsilevyt niihin?
Jokin muu tapa?

Kuinka paljon valmistelutyötä minun täytyy tehdä ennen aloittamista? Onko jyrsin ainoa vaihtoehto? Se on tällä hetkellä suhteellisen tasainen.

Olen varmasti unohtanut useita tarpeellisia vastauksia tuleviin kysymyksiin, mutta sitten katsotaan myöhemmin :)

• Vanhan kylpyhuoneen seinä ilman laattoja, suurikokoisia reikiä täytetty vaahdolla, avattu putkia ja poistettu laastia; pinnat valmisteilla remontointiin.
  • Vanha kylpyhuoneen seinä, jossa on poistettu laatoitus; näkyvissä putkia, patteri ja ikkuna. Rakennusmaski roikkuu ikkunan karmissa.
  • Vanha kylpyhuoneen seinä ilman laattoja, pinnassa epätasaisuuksia ja kalkkia. Oikeassa alakulmassa vaalea patteri ja lattialla laatta.
  • Vanha kylpyhuone, josta on poistettu laatat. Seinissä näkyy paljaita tiiliä ja lattialla on poistettu viemärikaivo. Vaahtoa käytetty täytteeksi.
Näyttää kuivalta ja hyvältä, hienoa! Olisin vähän pehmentänyt tuota terävää reunaa ja sitten jatkanut tavallisella rappauslaastilla B.

• Tykkään
Adb
  • Laddar…
C Carl Johansson sanoi:
Se näyttää kuivalta ja hyvältä, hienoa! Olisin madaltanut terävää reunaa hieman ja jatkanut sitten tavallisella laastilla B.
Phew! Kiitos, pitää kokeilla sitten lomalla :)

No niin, olen lopulta saanut sen hallintaan! Se ei ole suoraan sanottuna sileät seinät, mutta se ei haittaa minua ja kaikki ei ole maalattu. Se on riittävää minun tarkoituksiini 🙂

• Kulma huoneesta, jossa on epätasainen sementtilattia ja laattalattia, ämpäri sementtilaastilla ja kulmassa näkyvät vesiputket.
  • Keskeneräinen huone, jossa rosoisia seiniä, punaisia lattialaattoja, jäähdytin ja putkisto.
  • Keskeneräinen huoneen nurkka, jossa on epätasaiset seinät, osittain maalatut. Lattialla punaiset laatat ja huokoinen reikä oikeassa reunassa.
  • Huoneen kulma, jossa on maalaamaton kipsilevyseinä, patteri ja punainen laattalattia. Näkyvissä myös putkia ja musta viemäriputki.
  • Keskeneräinen huone, epätasaiset seinät rappauksella, lattialla laattapaloja, esillä maalaustyökaluja ja suojapaperia.
  • Huone, jossa on osittain maalatut seinät ja putket katossa. Näkyvissä myös pieni ikkuna ja keltainen patteri. Maalaustarvikkeet lattialla.
J
Yksi vinkki on käyttää vain diffuusioavoimia ja kosteudenkestäviä materiaaleja. Jos käyttää kipsilaastia ja seinätasoitetta ja sitten maalaa muovimaalilla, ulkoa päin tuleva kosteus irrottaa yleensä maalin...

J JohanLun sanoi:
Vinkkinä on käyttää vain diffuusioavoimia ja kosteudenkestäviä materiaaleja. Jos käytät kipsilaastia ja seinätasoitetta ja sitten maalaat muovimaalilla, niin ulkoa tuleva kosteus saa yleensä maalin irtoamaan...
Hieman myöhässä nyt oletan.. 😬 Mut mut, se on mitä se on

• Tykkään
JohanLun
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.