Olen tekemässä täysremonttia villassa ja aion asentaa kelluvan lattian. "betonilaatta/Cellplast/parkettilattia" Ja etsin nyt cellplast. Paksuuden täytyy olla 70 mm, jotta kaikki vastaa korkeuksiltaan.

Onko eroa xps200cellplastin ja tavallisen cellplast s200 välillä. Tuleeko tavallisella cellplastilla parempi lämpö vaikka paksuus on sama?
Mielestäni kallistuu cellplast xps 200:aan, koska se on lisäksi falssattu. Se onkin oikeastaan tarkoitettu betonin alle, mutta luulisi sen toimivan hyvin myös laattojen päällä?
Katsomani kaksi ovat.

https://www.velltra.se/produkt/cellplast-200-f-xps-70mm-416m2/ http://www.beijerbygg.se/store/priv...s/cellplast-jp-200-kpa-1200mm?artikel=521013#
 
Kyllä, lujuus on ero. Tässä tapauksessa XPS:n pitkän aikavälin kuormien osalta lujuus on 50 % korkeampi kuin EPS:n.
 
Oletko repinyt vanhan lattian pois, koska sinun on rakennettava ylös koko 70mm? (ihan mietin vaan) :-)

Aion laittaa XPS minun friggebod betonianturalle.
 
U
Katsopa hornbachista. Sain siellä todella hyvän hinnan, kun tilasin. En muista mitä se maksoi, mutta se oli niin halpa, että luulin heidän katsovan väärää tuotetta...

Olen tehnyt niin kuin olet ajatellut. Xps 200 eristämättömään kellarilattiaan. Luulen kuitenkin, että käytin 100 mm.
 
Minne höyrynsulku asennetaan? Ehkä XPS-levyjen päälle (eli lämpimälle puolelle)?
 
U
Seuraa lattianvalmistajan ohjeita. Mutta yleensä, kyllä.
 
Tai pir/pur niin saat hieman paremman eristyksen?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.