Olen kiitollinen, jos joku voi selittää varsinaiset erot Weberin laastien/murbruk 222 (B) ja 224 (C) välillä. Olen ostanut molempia lajikkeita, mutta en oikein ymmärrä, mikä niiden ero on, kun kyseessä on, kumpaa niistä pitäisi käyttää "rakentamiseen/täyttämiseen" aukkojen ja halkeamien kohdalla ennen kuin viimeistelen pinnan rappauksella ?! Kumpaa käytän, kun muurata esim. Leca ?!

Olen tottunut sekoittamaan itse gullexin kanssa, mutta nyt käytän valmiiksi sekoitettua vähän pienempiin töihin kotona.

B käyttö on vahvempi ja sen pitää olla alla.

Stefan N Stefan N sanoi:
B-ainesta on vahvempi ja sen tulee olla alimpana.
Kiitos nopeasta vastauksesta Stefan! Sitten epäilen, että se on sama, jota käytän myös muuraamisessa.

B on kovempi kuin C (joka on kovempi kuin D). B:tä käytetään lecatiilien muuraukseen, C:tä rappaukseen. Jos rakenne on kohtuullisesti suojattu eikä sillä ole erityisiä lujuusvaatimuksia, voi käyttää C:tä sekä muuraukseen että rappaukseen.

useless useless sanoi:
B on kovempaa kuin C (joka on kovempaa kuin D). B:tä käytetään lecablokkeihin muuraamiseen, C:tä rappaukseen. Jos rakenne on kohtuullisesti suojattu eikä sillä ole mitään lujuusvaatimuksia, voi C:tä käyttää sekä muuraamiseen että rappaukseen.
Kiitos! Olen nyt täyttänyt halkeaman verkon taakse B:llä, mutta ajattelin laittaa C:n päälle saadakseni rappauksen valmiiksi. Voiko sen laittaa päälle, kun B on alkanut hieman kuivua, vai täytyykö odottaa, että se on täysin kuiva lujuuden kannalta?

Olisin odottanut vähintään vuorokauden ja kostuttanut pinnan kunnolla ennen rappausta.
Mutta en ole mikään proffs...

useless useless sanoi:
Olisin odottanut vähintään vuorokauden ja kastellut pinnan kunnolla ennen puhdistusta. Mutta en ole mikään ammattilainen...
Kiitos hyvästä vastauksesta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.