Mietin, mikä materiaali olisi suositeltavaa, kun "peittää" runkoa. Olin alun perin ajatellut 9 mm ulkokipsiä, mutta nyt olen huomannut, että monet käyttävät asfaboard-kuitulevyä. Mikä erottaa nämä tyypit toisistaan, teknisesti katsoen? Ovatko molemmat tyypit tuulenpitäviä?
Mikä on paras valinta?
 
Meillä oli asfaboard nykyisessä rakennusprojektissamme, mutta emme ole oikein tyytyväisiä. Muutaman viikon auringossa ja kosteudessa asfaboardilla oli taipumus kaartua, mikä varmaan heikentää sen toimivuutta. Seuraavalla kerralla kokeilemme varmaankin ulkogipsiä.

Terveisin
David
 
Bob_the_builder
Ulkokipsi rokkaa. Se on jäykempi kuin asfabordi ja kestää ulkoympäristöä paremmin.
 
David sanoi:
Meillä oli asfaboard nykyisessä rakennuksessamme, mutta emme ole siitä oikein tyytyväisiä. Seuraavalla kerralla kokeilemme todennäköisesti utegipsiä.
Rakennatteko taloja myyntiin? Kuinka monta taloa olette rakentaneet tähän mennessä? Kannattaako se oikeasti?
 
Noh,
Minulla on tyttöystävä, joka ei halua alkaa työskennellä uudestaan.
Normaalit tytöt hankkivat lapsia, minun tyttöystäväni rakentaa taloja. Tämä sopii myös minun nomadikäyttäytymiseeni. Me suunnittelemme muuttavamme joka toinen tai kolmas vuosi. Jos sitten ansaitsee vähän siitä, ei sekään ole huono asia, vaikka pidetäänkin rumana ansaita rahaa asumisella Ruotsissa. (Mitä Ruotsissa saa muuten ansaita rahaa? Lottovoitot?) Lopuksi katsomme, mitä voimme tehdä paremmin/halvemmin seuraavalla kerralla, (esimerkiksi sähköasennukset). >:( Ensimmäinen rakennus maksoi miljoona enemmän kuin olimme ajatelleet. Olemme (lähes) valmiita ensimmäisen rakennuksemme kanssa ja olemme juuri aloittaneet uuden.

ystävällisin terveisin
David
 
David sanoi:
Jos siitä sitten tienaa vähän, ei sekään ole hullumpaa, vaikka Ruotsissa pidetään rumana ansaita rahaa asumisella.
Mielestäni se ei ole rumaa. Vain helvetin paljon työtä....

Joten ette ole edes saaneet valmiiksi ennen kuin aloitatte seuraavan rakentamisen?
 
On ihmisiä, jotka ansaitsevat rahaa rakentamalla taloja.

Rakennustyöntekijöitä haluamme kutsua meitä ;)
 
David sanoi:
Mitä Suomessa saa tienata rahaa muuten? Arpajaisvoitot?
Arpajaisvoitot ja urheilu, sitten se loppuu.
 
lindstrom sanoi:
Lottovinster och idrott, sen är det stopp.
Idrott är fasiken inte okej. Dom är ju skrivna i skatteparadis allihopa. Ingen gör rätt för sig nu för tiden. Det var bättre förr har jag hört. Dom borde skaffa sig ett riktigt jobb.

;)
 
Jaha, ulkokipsi näyttää olevan se, mikä pätee....

Niin, mitä tulee ketsuppiin... ;D niin rakkaat poliitikkomme suunnittelevat nostavansa talojen luovutusvoittoveroa...ikävä juttu...
 
MathiasS sanoi:
Urheilu ei ole kyllä ollenkaan okei. Nehän ovat kaikki rekisteröity veroparatiiseihin. Kukaan ei tee oikein nykyään. Oli parempi ennen, olen kuullut.  Heidän pitäisi hankkia oikea työ.

;)
Sitten olimmekin vain lottovoittoja jäljellä.

yst. terv.
david
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.