Olen piirtänyt seuraavan kuvan laajennuksestani. Nykyinen taloni seisoo ryömintätilaperustuksella, jossa seinä "roikkuu" ~10 cm perustuksen/reunapalkin ulkopuolella. Ajattelin, että laajennus näyttäisi samalta sopiakseen olemassa olevaan taloon.

Nyt olen piirroksessa tehnyt niin, että pystysuora 45*45 rima ulkoisella ristikate-eristyksellä on reunapalkin ulkopuolella, mikä tarkoittaa, että minulla on 45 (rima) + 28 (rimat) + 21 (paneeli) + 21 (lukitapaneeli) = 115 mm, joka roikkuu perustuksen ulkopuolella, onko se ok?

Toinen vaihtoehto on tietysti siirtää koko seinä 45 mm sisäänpäin. Mutta silloin saan 9 cm vähemmän taloa sisäpuolelle.

Laajennussuunnitelman rakennekuva. Näyttää kantavan seinän asennuksen, jossa eristys, ulkoverhous ja perustuksen päällä oleva palkki.

Se ei ole ongelma ollenkaan. pieni paino siinä osassa ja kantava osa on runkorakenne, joka siirtää suurimman kuorman ja se on perustuksen päällä.

• Tykkään
Martin Lj
  • Laddar…
Älä unohda vähintään 10 mm:n pystysuoraa tuuletusrimaa vaakasuoran naularimasi taakse.

Ja älä unohda myöskään musband alhaalla:
Metallinen hiiriverkko, jossa on piikkejä ja reikiä kiinnitystä varten.

Mutta en näe mitään vertikaalista 45x45-sääntöä kuvassa.

• Tykkään
Martin Lj
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.