C Chrzan sanoi:
Missä tämän seinän varrella on näyttämäsi seinäsyvennys/ummistettu aukko, joka näkyy kuvassa?
Se löytyy hieman huoneen sisäpuolelta! Etsin esille juuri tarkistetut pohjapiirustukset, jotka tarkkaan näyttävät syvennyksen sijainnin.

• Pohjapiirustus, joka näyttää huoneiston huonejaon, mukaan lukien olohuone, koukkuhuone, makuuhuone, keittiön ja kapean tilan sijainnin.
Olen täysin samaa mieltä ikkunoiden menetetyistä mahdollisuuksista! Suunnitelmien täysin uudelleen tekeminen on valitettavasti hieman meidän scope ulkopuolella. Luulimme muuttaessamme, että Ingrid Wallberg oli suunnitellut talon, koska joku kiinteistönvälittäjä oli väittänyt niin vanhassa ilmoituksessa, mutta olen onnistunut tulkitsemaan piirustusten allekirjoituksen Gotthard Gillermoksi!

Kuusi vuotta aikaisemmin hän piirsi tämän, joten hän osasi jos halusi!

• Kerrostalon kulma, jossa on pyöristetyt parvekkeet ja suuret ikkunat, kuudelta vuodelta sitten suunniteltu.
  • Tykkään
Chrzan
  • Laddar…
C
A Andreaseas sanoi:
Se on huoneen sisällä! Etsin juuri muokatut pohjapiirrokset, jotka näyttävät syvennyksen sijainnin.
Helpoin tapa on (uudelleen)avata umpeen muurattu oviaukko; tällöin teidän ei edes tarvitse tehdä rakennusilmoitusta. Olkaa kuitenkin hieman varovaisia ja tarkistakaa, onko aukko todella tuettu, ja huomioikaa myös, haluaako holvi "laskeutua" hieman, kun purette (tukekaa se tilapäisesti siinä tapauksessa). Voi olla, että umpeenmuuraus on ajan myötä tullut "huomattomasti kantavaksi", jolloin rappaukseen voi tulla halkeamia, kun holvi menettää mahdollisen tukensa, mutta seinä ei romahda :).

Mutta varmasti on myös mahdollista avata aukko lähemmäs julkisivua, siihen kuuluvan rakennesuunnittelijan, tukemisen ja rakennusilmoituksen kanssa viestini #9 mukaisesti.
A Andreaseas sanoi:
Olen täysin samaa mieltä ikkunoiden hukatuista mahdollisuuksista! Pohjan täydellinen muuttaminen on valitettavasti hieman meidän suunnitelman ulkopuolella. Luulimme muuttaessamme, että Ingrid Wallberg oli suunnittelija, koska joku välittäjä oli väittänyt niin vanhassa ilmoituksessa, mutta olen onnistunut tulkitsemaan piirustusten allekirjoituksen Gotthard Gillermoksi!
Haha, en minäkään ole kuvitellut sitä :)
Mutta sellainen "kokemus"-ajattelu sekä valo ja näkymälinjat tuntuivat silti merkityksellisiltä, koska suunnittelette avaavanne erilaisia aukkoja asunnossa. Tämä oli hyvä esimerkki siitä, kuinka voidaan ajatella enemmän "tilallisesti" kuin "visuaalisesti". Hyvässä arkkitehtuurissa on peruslaatuisia ominaisuuksia, jotka ovat tärkeämpiä kuin se, miltä se näyttää.

Viimeksi muokattu:
C
A Andreaseas sanoi:
Kuusi vuotta aiemmin hän piirsi tämän, joten hän osasi, jos halusi!
Siinäpä se! Todennäköisesti kyseessä on ollut kyseisten tilaajien maku. Mutta yllä olevan mukaisesti: se on edelleen vain ulkonäkö. Ilman että olemme nähneet hänen pohjapiirroksiaan, emme tiedä ollenkaan, onko tämä talo "parempi".

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.