A Avemo sanoi:
Tarkoitan oikeastaan kolmea asiaa.

1. OSB kipsilevyn takana on parempi kuin pelkkä kipsilevy, kun halutaan ripustaa asioita.

2. Yksinkertainen kipsilevy on silti tarpeeksi vahva, jotta siihen voi ripustaa TV:n ilman OSB:täkin.

3. Ei ole ongelmaa käyttää 6 mm remonttikipsilevyä OSB:n päällä.

Joten ellet ymmärrä minua väärin, olemme täysin samaa mieltä.
Onko mahdollista, että olet hieman muokannut viestiäsi🙂. Jos et, minun on täytynyt lukea eilen huonosti. Nyt olemme joka tapauksessa "täysin samaa mieltä". Mutta ehkä olemme olleet sitä koko ajan😄.

Purkaa tretex on todellakin "niin ja näin" hauskaa.. 😅

Hmm, jos otan levyn ja upotan sen samaan kohtaan, niin tietysti tulee korotus oikeanpuoleista koolausta vastaan lähellä vaatekaappeja. Aiemmin saumassa oli pala masoniittia (kuvassa näkyy toinen seinä, jossa ei ollut korotettua koolausta).

Pelkkä kipsilevy ja sitten tasoite, nauha jne. eivät riitä koolauksen yli. Luulen, että siinä on riski, että se halkeaa sekä turhaa säätöä ja askartelua.

Vaihtoehto on ottaa OSB, tasoittaa koolauksen korotus tai käyttää masoniittia, sitten remonttikipsiä kaiken päälle.

Olisi kiva käyttää vain 13 mm kipsilevyä, ehkä upottaa OSB koolausten väliin, mutta sitten minun on joko mukautettava materiaali koolauksen mukaan tai leikattava koolaus lyhyemmäksi.

Kallistun siihen, että leikkaan koolauksen muiden koolausten korkeudelle. Se on nopeinta ja kätevintä. Mitä foorumi sanoo 😃?

Seinäkehys puusta ja kolmesta vanerilevystä kodin sisätiloissa. Seinärakenne, jossa näkyy puukehikko ja OSB-levy kiinnitettynä kehikkoon pystysuorassa, vierekkäisiä puurimoja ja ruskea taustalevy. Revittyä tretex-levyä, joka paljastaa puurunkojen ja mahdollisen masoniitin kerroksen. Seinän rakenteelliset vauriot näkyvät tarkasti.

Viimeksi muokattu:
Rakennusvaneri, joka on tasoitettu ja päällystetty yhdellä kerroksella remonttitapettia.
Näin pidät paksuuden alhaisena ja saat paljon vahvemman ratkaisun kuin tavallisella kipsilevyllä.

• Tykkään
ricebridge ja 1 muu
  • Laddar…
M MagHam sanoi:
Rakennevaneri, joka on kitattu ja jossa on kerros remonttitapettia.
Näin pidät paksuuden alhaisena ja saat paljon vahvemman ratkaisun kuin pelkällä kipsilevyllä.
Hmm, ehkä, pelkään vain että ero näkyy remonttitapetin ja kipsin välillä huoneessa?

Voisikohan vaneria jyrsiä takapuolelta sääntöä varten?

M mxjolle sanoi:
Hmm, ehkä, vakuuttelen vain itselleni että eron näkee remonttitapetin ja kipsin välillä huoneessa?

Vanerista voi ehkä jyrsiä uran taustapuolelle sääntöä varten?
Tasoitus ja remonttitapetti olivat tarkoitettu saamaan yhtä sileä pinta kuin kipsissä. Sen jälkeen maalataan tai tapetoidaan toiveen mukaan. Olen tehnyt sen itse pariinkin paikkaan, missä paksuus oli kriittinen.

Paljon hienosäätöä, joka näyttää aiheuttavan ongelmia. Miksi et voi vain poistaa viimeistä sääntöä ja laittaa se paikalleen muiden kanssa? Levyjen paksuuksien osalta näyttää siltä, että kyse on vain millimetreistä. Eikö ole todellakaan mahdollista vain siirtää vaatekaappeja muutama millimetri, jotta se näyttäisi siltä kuin haluat? Silloin sinun ei tarvitse upottaa levyjä.

• Tykkään
ricebridge ja 1 muu
  • Laddar…
S Stuff sanoi:
Paljon hienosäätöä, joka näyttää mutkikkaalta. Miksi et voi vain poistaa viimeistä sääntöä ja laittaa se takaisin samalle tasolle muiden kanssa?
Mitä tulee levyjen paksuuteen, näyttää olevan kyse vain millimetreistä. Onko todella niin, ettei ole mahdollista vain siirtää vaatekaappeja muutama millimetri eteenpäin, jotta ne olisivat samalla tasolla kuin haluat? Silloin sinun ei tarvitse upottaa levyjä.
Syitä on monia, olen tarkka, yliarvioin, teen asioita ensimmäistä kertaa.

Pääsyynä meillä on oikeastaan vaatekaapin toisen puolen ovenkahva. Se menee nyt karmi vasten ja on tarkoitus mennä ovenkarmin vieressä. Jos siirrämme vaatekaappeja eteenpäin, ovenkahva menee oveen päin.

Viimeksi muokattu:
M MagHam sanoi:
Kitti ja kunnostustapetti olivat tarkoitettuina saamaan yhtä sileä pinta kuin kipsilevy.
Sen jälkeen maalataan tai tapetoidaan haluamallaan tavalla.
Olen tehnyt sen itse parille pinnalle, joissa paksuus oli kriittinen.
Mjo meillä on kunnostustapetti tretexin päällä muissa huoneissa. Aika allerginen sille mutta vaneri on tosin kovempaa.

S Stuff sanoi:
Paljon hienosäätöä, joka näyttää monimutkaiselta. Miksi et vain voi poistaa viimeistä sääntöä ja laittaa sen takaisin tasolle muiden kanssa?
Mitä tulee levyjen paksuuksiin, näyttää siltä että kyse on vain millimetreistä. Eikö ole mahdollista vain siirtää vaatekaappeja muutama millimetri, jotta se on samalla tasolla kuin haluat? Sitten sinun ei tarvitse asentaa levyjä.
Joo, joko poista sääntö tai leikkaa se samalle tasolle. Jos sitä ei olisi, olisin vain käyttänyt 13mm kipsiä kaikkialla. Sitten se olisi kuten ennen, mutta parempi ja miellyttävämpi pinta.

Aseta vain klossit tueksi niin, että ne ovat hieman matalammat regläern sisäpuolella ja kiinnitä siihen OSB. Sen jälkeen laita kipsilevy kaiken päälle. Näin se rakentuu vain 13 mm.

• Tykkään
Testarn ja 1 muu
  • Laddar…
Sittenhän tarvitset vähän sähköä TV:lle myös?

M mxjolle sanoi:
Hmm, ehkä, vain vakuuttelen itselleni, että huomaa eron remonttitapetin ja kipsin välillä huoneessa?

Vanerista voi ehkä jyrsiä uran taakse säännölle?
Joo, ylianalysoit!
Ei huomaa eroa 6mm tai 13mm kipsissä. Ei myöskään tarvitse jyrsiä vanerilevyä. Vain aseta vaneri säännön reunaan asti, ei sen yli. Säännön ulokkeen viereen kiinnität säännön, 45x45 tai vastaavaa, joka on samalla tasolla muiden sääntöjen kanssa. Siihen kiinnität vanerilevyn reunan. Tasaat sitten masonitilla oikeanpuoleisen säännön niin että se on samalla tasolla vanerin kanssa. Sitten asennat remonttikipsin kaiken päälle.

• Tykkään
Kardan79 ja 2 muuta
  • Laddar…
M mxjolle sanoi:
Meillä on remonttitapetti muiden huoneiden kolmelevyn päällä. Olen melko allerginen sille, mutta vaneri on toisaalta kovempaa.
Rakennusvaneri on todella kestävää, mutta usein hieman "ruliga" ja siinä on oksia.
Yhden kerroksen tasoite ratkaisee remonttitapetin avulla asian. Muuten en myöskään käytä näitä tapetteja.

Annan GW:n ja luoda rakennusmiehen/rakennusmestarinsa kolme ohjesanaa:
* Pidä tilanne mielessä.
* Älä monimutkaista asioita.
* Älä välitä, mitä muut mahdollisesti ajattelevat.

• Rakastan
  • Tykkään
fribygg ja 1 muu
  • Laddar…
ricebridge ricebridge sanoi:
Antaa minun mukailla GW:tä ja luoda rakennusmiehen/rakentajan kolme mottoa:
* Tykkää tilanteesta.
* Älä tee sitä monimutkaiseksi.
* Älä välitä mitä muut mahdollisesti tulevat ajattelemaan.
Niin totta ja kuten Sickan yleensä sanoo
Minulla on suunnitelma 😁

• Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.