Minulla on puurakenteinen 100x160mm cc60, johon haluan asentaa lohenpyrstöpeltiä yhdessä lattialämmityksen ja Sylomer-nauhan kanssa. Ongelma on, että on kaksi sisäänpäin aukeavaa ovea, jotka johtavat parvekkeelle, joille en voi tehdä mitään. Lohenpyrstöpelti, lattialämmitys, betoni ja Sylomer vaativat 64mm. Jotta ovet voisivat avautua ongelmitta, minun on höylättävä ~44mm.

Nykyinen aluslattia on 22mm raakalautaa. Voinko liimata/ruuvata nämä puupalkkien kummallekin puolelle kompensoimaan höyläystä? Vai tarvitaanko paljon enemmän?

Karrock
100*160 on aika karkea, mutta valitettavasti korkeus vaikuttaa eniten. Sitä ei voi alkaa laskea ilman että tietää jänneväliä. Sinulla on myös mahdollisuus lisätä enemmän reglar olemassa olevien väliin. Sinun nykyinen kokemus siitä, onko lattia vakaa vai joustaa, on myös merkityksellinen.

Karrock Karrock sanoi:
100*160 on aika karkea, mutta valitettavasti korkeus vaikuttaa eniten. Ei voi alkaa laskea ilman että tietää jännevälin. Sinulla on myös mahdollisuus laittaa lisää palkkeja olemassa olevien väliin. Nykyinen kokemuksesi siitä, onko lattia vakaa vai joustava, on myös merkittävä.
Jänneväli on 3300mm ja nykyinen lattia tuntuu "rock solid"

Karrock
Lyhyt ja hyvä jänne!
45*145 C24-laadussa cc 300 riittää träguiden-sovelluksen "lathunden" mukaan. Että olisiko joka toinen 45*120 ja joka toinen 100*120 voisi olla kaukana siitä. Eikö ovia voi vähän lyhentää alareunasta?

Karrock Karrock sanoi:
Lyhyt ja hyvä jänne!
45*145 C24-laatu cc 300 kelpaa mukaan puuoppaan sovelluksen "lathunden". Että joka toinen 45*120 ja joka toinen 100*120 ei voi olla kaukana siitä. Eikö ovia voi lyhentää hieman alareunasta?
Kiitos!

Valitettavasti kyseessä ovat PVC parvekeovet :(

Olen tutkimassa, voisinko valaa 10mm lattialämmityksen päälle 20mm sijaan, tietääkö joku miksi suositellaan 20mm? Nykyinen äänieristysmatto on 7mm, täytyy korvata se 3mm.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.