Olen kunnostamassa kellaria. Minulla on vanha talo, jossa suurin osa putkista kulkee kellarin katossa. Putket ovat osittain eristettyjä ja osittain eivät. Haluan kaiken olevan yhtenäistä ja olen laittanut clasohlsonilla myytävää polyeteeni(eriste) eristystä niihin osiin, jotka ovat olleet eristämättömiä huoneessa, jota olen alkanut kunnostaa. Mietin, kuinka saisin sen näyttämään hyvältä suhteessa muuhun eristykseen, joka on "vanhempi" ja kipsillä peitetty & valkoiseksi maalattu. Haluaisin kaikki eristeet valkoisiksi... voiko eristyksen maalata suoraan vai miten tämä kannattaa ratkaista???????
:D
kiitollinen avusta...
/
M
(http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251258&_path=251882;251170;251530;251331;251258)

Voit ehkä pukea putket tällaisella "plastplåt" PVC:stä.

Polyeteeniin voi maalata.
Kokeile ensin pienellä ylimääräisellä palalla, jotta valitset oikeanlaisen maalityypin.

minulla on kotona rulla sellaista harmaata muovia, mutta miten tehdään juuri mutkissa?

M

Olen maalannut sellaista eristystä tavallisella kattomaalilla ja maali pysyy hyvin, mutta vaatii useita kerroksia. Kuitenkin, jos yrität poistaa eristystä maalin kanssa, maali murenee.

Taivutukset voi korjata apuna askarteluveitsi ja mahdollisesti jiirilaatikko. Voi olla hyvä idea kokeilla ensin jämäpalalla :)

vaahtoputkien asennus sujuu hyvin....mutta miten saa harmaan muovin näyttämään hyvältä mutkissa?:D
/
M

trojlee sanoi:
skumböjarna går bra....men den gråa plasten, hur får man den snygg i böjarna?:D
/
M
On olemassa saman materiaalin käyriä, joita voi ostaa.

nyt minulla on "vain" itse muovi, ja kaikki mutkani eivät ole valitettavasti 90 astetta..:(...

Meillä on myös putkia, jotka olemme eristäneet samalla tavalla. Vaimoni otti kipsisidettä ja kietoi sen putkien ympärille.
Se pitää kostuttaa vedessä. Tuli todella hyvä! Meillä on putkea myös erillisen puukattilan yläpuolella kellarissa. Siksi tarkistin, ettei se ollut palavaa. Pidin sitä kynttilän yläpuolella.
Nyt hänellä on tiettyä kokemusta, koska hän tekee valoksia päivittäin, ortopediteknikko.
Ei näyttänyt ainakaan kovin vaikealta............

se alkoi maalaamalla suoraan vaahtoon:D......kokeilin eri värejä ja se, mikä pysyi ehdottomasti parhaiten, oli väri, jota olin käyttänyt rapatuilla seinillä....eli väri, joka "hengittää".....sama kuin käytetään ulkona perustuksessa.....(valkoinen).....
/
M

• Tykkään
gertgert
  • Laddar…
Hei!
Olen saman haasteen edessä. Olen kokeillut maalata seinämaalilla. Se näyttää ihan hyvältä, mutta jos alan puristaa sitä, maali murenee ja on nähtävissä, että maali on kerroksena päällä.

Te, jotka olette maalanneet, miltä se näyttää nyt ~20 vuoden jälkeen?

• Vau
Jorel03
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.