Olimme ajatelleet kaataa seinän keittiön ja olohuoneen välistä ja mielellään myös eteisen puolelta meidän 60-luvun Hultsfred-talossa. Yritän ymmärtää, ovatko seinät osa kantavaa rakennetta vai ovatko ne vapaasti kannattavia kattotuoleja. Olen yrittänyt katsoa rakennuspiirustuksia, mutta en ole varma. Rakennuskuvauksessa mainitaan, miten kantavat väliseinät on rakennettu, mutta voiko se osa seinästä, joka on ulospäin, kutsua myös väliseinäksi ja ulommainen osa, johon tiili liittyy, kutsua ulkoseinäksi, vai onko sisäänpäin osoittava osa myös osa ulkoseinää niin sanotusti?
Liitteenä olevien asiakirjojen mukaan kattoristikot ovat vapaasti kantavia, joten vain ulkoseinät ovat kantavia.
Pitäisi onnistua purkaa valinnaisia sisäseiniä ilman katastrofia …